lettertype van website

Status
Niet open voor verdere reacties.

oasis_nl

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2004
Beste mensen,

ik ben bezig een website te bouwen met frontpage, als standaard lettertype heb ik gekozen voor het truetype Amaze, nadat ik een testje van de pagina online heb gezet blijkt dat bij niet iedereen het lettertype wordt weergegeven, doordat het op de computer van degene die het bekijkt niet geinstalleerd is. Is er een truuk om ervoor te zorgen dat mijn gekozen lettertype toch wordt weergegeven bij iemand die het lettertype niet heeft.

Help , het is zo'n leuk lettertype en zou het zonde vinden als er weer vanaf moet stappen.

Er is een omslachtige manier om tot een nietstandaard lettertype in een webpagina te laten weergeven, maar dat werkt alleen in Internet Explorer.
Kijk maar eens hier

En anders alles opslaan als afbeeldingen, maar dat is vaak niet te doen. Een derde optie is gebruik maken van Flash.

Of je zet de font als download op je site met de mededeling dat om de site in volle glorie te zien, die font geinstalleerd moet worden.

Olav

dus je bent eigenlijk veroordeeld tot de standaard lettertypes? want alles in plaatjes in ook voor de meesten niet meer te doen. jammer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan