Lettertype veranderd op website

Status
Niet open voor verdere reacties.

guidonl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mei 2012
Goedemorgen!

Ik ben onlangs voor het eerst begonnen met het maken van website.

Nu heb ik voor mijn pagina een font gedownload. Is het zo dat iedereen die dit font niet heeft niet de juiste font te zien krijgt?
Deze veranderd namelijk bij anderen wel en bij mij wordt hij goed weergegeven. Of zou ik deze font op een andere manier (als plaatje) wel goed bij iedereen kun laten weergeven?

Zoals je ziet ben ik niet heel erg bedreven in het maken van websites ;)
Ik hoop dat iemand mij kan helpen (en dus mijn probleem begrijpt ;) )

Alvast bedankt!

Guido

Het hangt er van af. Als je alleen maar in je CSS zegt dat de browser een bepaald font moet gebruiken[1] dan zal dat inderdaad alleen werken als de bezoeker dat font ook op zijn PC heeft staan. Heeft 'ie dat niet, dan zal de browser een alternatief font gebruiken. Het is wel mogelijk om te zorgen dat de browser het font van de site download en gebruikt, dat kan met @font-face. Probleem is dat de licenties van de meeste fonts dat niet toestaan. Je kunt dat probleem omzeilen door iets als Google webfonts of fontsquirrel te gebruiken, die fonts mag je namelijk wel gewoon gratis downloaden en aanbieden.

[1]En dat gaat zo
Code:
body{
font-family:"Een zeldzaam font", Georgia, serif;
}
De eerste is dus het font dat je eigenlijk wilt gebruiken, het tweede het font waar de browser op terug zal vallen als het het eerste font niet kan vinden, met "serif" maak je duidelijk dat de browser een serif font (met schreef) moet gebruiken als het ook Georgia niet kan vinden.

Super!

Bedankt voor je snelle reaktie. Hier kan ik wat mee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan