Lettertype

• Onderwerp starter Onderwerp starter vpw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vpw

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2001
Op mijn website http://www.bovenstemouderkerkaandenijssel.nl
heb ik in de titelbalk op mijn pc het lettertype Blackletter686 BT gebruikt. Wanneer ik de pagina op mijn eigen pc bekijk staat daar keurig netjes het goede lettertype. Wanneer ik echter de site op een andere pc bekijk, staat er een heel strak lettertype. Wat voor lettertype ik ook gebruik, in een andere browser wordt het verkeerd weergegeven.

Wie het antwoord weet mag het zeggen.

Beetje gotisch ?

Bij mij staat er een mooi lettertype, en als ik laat zoeken naar blackletter vind hij hem niet.

Dus ik zou het ook niet weten.

Eric.

P.S. Sorry is wel een font dat ik heb, waarom hij het met zoeken niet vindt weet ik niet, maar OK

Laatst bewerkt:
Nee zoeken op naam in je font map werkt niet nee, doe maar eens een zoek opdracht op je font map en dan zoeken naar *.*, je zult zien dat je dan hele andere bestandsnamen ziet dan dat hij in je verkenner aangeeft, dit komt omdat fonts die je in deze map stopt direct geinstalleert worden door windows, en de verkenner deze lijst van geinstalleerde fonts weergeeft en niet van de eigelijke font bestanden.

:D Maar bij mij doet hij het trouwes ook mooi, maar ik heb dus ook toevallig dit font op mijn systeem.
Een betere manier zou zijn als je met dit soort fonts wil werken in Internet paginaas zodat iedereen ze ziet, is door er een gifje of jpeg banner van te maken

De bezoeker van je website moet dat lettertype wel hebben, anders wordt het standaard lettertype (browserafhankelijk) gebruikt (vaak Times New Roman) :)

Dat het letterype browserafhankelijk is. Om te testen heb ik Algerian gebruikt. In de browser op mijn werk, zie ik bij de ene site wel gewoon een Algerian lettertype, maar bij mijn site zie ik dat niet.:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan