lettertype

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric2001

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2001
Hallo,
Ik heb met Bitstream Font mijn verzameling lettertypen enigszins uitgedund. Ik ben bang iets te veel.
Nu heb ik erg vette letters in de verkenner en op mijn buroblad. Welk lettertype gebruikt windows daar standaard voor?
bvd,
Eric

Excuus dat ik daar niet 123 een antwoord op heb maar ik ben wel benieuwd uit nieuwschierigheid waarom je dit hebt gedaan??

Hoe bedoel je jjw? Lettertypen ruimen hoort een beetje bij de grote schoonmaak. Ik gebruik vaak een speciaal lettertype, maar om dan zo'n 1200 lettertypes geïnstalleerd te hebben... Start nog trager op.
Met Bitstream is dit goed te beheren, alleen je moet er niet één teveel weggooien.
Eric

Ik vroeg het me af omdat ik me niet kan voorstellen dat dat de grote vertraging is die de pc's tegenwoordig hebben met opstarten, lettertypen die worden geinstaleerd bij sommige programmas, zijn dus nodig, de ruimte die het inneemt is het niet en als je inderdaad iets teveel weggooid.....dan.....

Ook ik ruim regelmatig onnodige lettertypen op. Ik heb ongeveer een 30 lettertypen 'standaard' op de pc staan en een kleine 5000 'bijzondere' op cd. Wil ik er daar één van gebruiken, cd er in, voorbeeld van het lettertype laten weergeven en zolang het voorbeeld openstaat is deze ook gewoon bruikbaar binnen windows.

Hi Maestro,
Interessante optie, zeker het overwegen waard.
Omdat ik ruimte zat heb gebruik ik dus bitstream. De lettertypes staan dus niet in windows en hoeven dus ook met opstarten niet meegenomen te worden, maar zijn wel elk moment te installeren of deïnstalleren.
Maar afgezien daarvan; weet je toevallig welk lettertype standaard gebruikt wordt in windows?
Eric

Pfooooooooeie Maestro,
Volgens mij heb ik er niet zo veel verwijderd. In elk geval thnx, ik ga even proberen hoe makkelijk dit met Bitstream te regelen is. Ik vertrouw erop dat dit topic opgelost is.
Eric

Hoi, eric2001.
Het lettertype wat Win XP gebruikt is : Tahoma. 8 punts
Maar jij kan desgewenst ook een ander kiezen.
(configuratiescherm>beeldscherm>vormgeving>geavanceerd en klik hier op een item en stel je eigen letter type in ).
Vrgr. B.Kat

Laatst bewerkt:
Hi B.Kat,
Sorry voor de erg late reaktie, maar ik heb m'n email een paar dagen niet bekeken en ik had het item gesloten.
Ik wil je toch even laten weten dat je zonder fratsen het enige juiste antwoord hebt gegeven.
Ik was er weliswaar met de andere hulp al uit gekomen, maar toch bedankt.
(o ja, wist het van dat aanpassen in configuratiescherm >enz. maar had ik niet aan gedacht, dit i.v.m. een ander probleempje)
Grtz
Eric

Toch fijn te horen, dat ook ik een bijdrage heb kunnen leveren.

Vrgr. B.Kat:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan