Letterype van website per PC verschillend??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Witsenburg

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Berichten
134
Ik heb een simpele site gebouwd voor mijn vriendin:

M-tekst

Nou heb ik daar een mooi lettertype bij gebruikt, namelijk Eras Light ITC, want dat wilde ze. Nou gaat dat allemaal goed op onze PC's, maar een potentieele klant van haar vond haar site erg lelijk, met die Times New Roman tekst en rare lay-out. Nou denk ik dat zijn PC Eras niet kent, en daarom met Times aan komt zetten. Waardoor de lay-out niet meer klopt en de boel er niet uit ziet. Twee vragen:
1) Klopt mijn veronderstelling? Haalt een site z'n lettertype uit Windoze?
2) Is er iets aan te doen, kan ik het lettertype aan de site hangen zodat iedereen die de site opend ook meteen het lettertype heeft? Of is er een andere oplossing?

Alvast bedankt,

Hugo
 
Dat lettertype is niet gratis en wordt niet standaard bij windows geleverd. Het is inderdaad zo dat automatisch Times New Roman of Arial gebruikt wordt als het opgegeven lettertype niet beschikbaar is op de pc van de gebruiker.

Er schijnen wel mogelijkheden te zijn om lettertypen in te sluiten, maar die methodes werken vaak niet voor alle browsers en de producenten van de lettertypes zijn er vaak ook niet blij mee.
 
Dat lettertype is niet gratis en wordt niet standaard bij windows geleverd. Het is inderdaad zo dat automatisch Times New Roman of Arial gebruikt wordt als het opgegeven lettertype niet beschikbaar is op de pc van de gebruiker.

Kijk, dat vreesde ik al. Is er ergens een mooie lijst van lettertype die wel standaard bij Windoze zitten? Gaan we daar wat uit kiezen.

Bedankt,

Hugo
 
Je kan het stuk tekst ook in een afbeelding plaatsen, met het gewenste lettertype.
 
Voor een kop is dat nog wel een keer gedaan, maar als je vaak iets erbij zet wordt het al een stuk lastiger. Bovendien wordt een grote lap tekst dan een grote afbeelding met vaste afmetingen. Niet echt handig, maar inderdaad wel een oplossing als het echt in dat lettertype moet zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan