Leuk overklok resultaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
9044f941d7.jpg

52fd2dd987.jpg

Mooi overzichtje, maar er staat geen enkel antwoord tussen op 1 van mijn vragen....

back on topic dan,
zou je me even bios screens kunnen doorsturen?
geloof niet dat je 1:1 kan zetten maar ik had wel geheugen op 800mhz :)
dus moet dat daar ook wel lukken

Heeft dat overklocken nog enkele risico's?
Want heb er weer een 3800+ x2 in zitten omdat m'n 6000+x2 is doorgebrand:(
Ik had er namelijk geen koelpasta op zitten had niet gedacht dat het zoveel verschil zou maken.
Ik wil hem nou wel overklocken maar heeft dat veel zin? En kan dat met mijn systeem specs?

Haroet

Ik weet alleen nog niet wat de maximale vCore is voor de CPU, nog even uitvissen!

Gewoon steeds een stapje omhoog gooien, als de gekozen FSB niet stabiel is. Als die snelheid wel stabiel is, gooi je de FSB weer 5 MHz omhoog bijvoorbeeld. Zo doorgaan, en als de vCore te hoog is, boot je pc niet, en wordt het BIOS bij de meeste mobo's gereset. Verhogen van de vCore kun je dus veilig doen, maar je moet natuurlijk wel de temperaturen en stabiliteit testen.

Ben nu aan het proberen uit te vinden hoe ik dram:FSB 1:1 moet krijgen, ik heb nu 12:8.

Dit kun je in het BIOS instellen. :)

Gewoon steeds een stapje omhoog gooien, als de gekozen FSB niet stabiel is. Als die snelheid wel stabiel is, gooi je de FSB weer 5 MHz omhoog bijvoorbeeld. Zo doorgaan, en als de vCore te hoog is, boot je pc niet, en wordt het BIOS bij de meeste mobo's gereset. Verhogen van de vCore kun je dus veilig doen, maar je moet natuurlijk wel de temperaturen en stabiliteit testen.

Dit kun je in het BIOS instellen. :)

nee niet met dit moederbord 1:1 niet mogelijk

Ik had er namelijk geen koelpasta op zitten had niet gedacht dat het zoveel verschil zou maken.
Ik wil hem nou wel overklocken maar heeft dat veel zin? En kan dat met mijn systeem specs?

Haroet

Bij overclocken moet je altijd goed op de temperatuur en stabiliteit van je processor en chipset letten. Als je met kleine stapjes omhoog gaat, is overclocken niet gevaarlijk. Op een gegeven moment, kom je op een punt waar je niet verder meer kunt. Of het geheugen, of de processor, of het moederbord of de temperatuur is dan het probleem. Of overclocken zin heeft, hangt af van wat je doet met je pc en hoe ver je jouw pc kunt overclocken.

back on topic dan,
zou je me even bios screens kunnen doorsturen?
geloof niet dat je 1:1 kan zetten maar ik had wel geheugen op 800mhz :)
dus moet dat daar ook wel lukken

Alles in de bios staat gewoon op auto, alleen dus de CPU multiplier vast gezet op 12, FSB op 250 en de vCore op 1.325.

Ook bij geheugen alles nog op auto.

Haroet

Post even specs dan en wat voor koeling word gebruikt?
en koelpasta maakt wel degelijk verschil, ze maken het niet voor nix :P

Bij overclocken moet je altijd goed op de temperatuur en stabiliteit van je processor en chipset letten. Als je met kleine stapjes omhoog gaat, is overclocken niet gevaarlijk. Op een gegeven moment, kom je op een punt waar je niet verder meer kunt. Of het geheugen, of de processor, of het moederbord of de temperatuur is dan het probleem. Of overclocken zin heeft, hangt af van wat je doet met je pc en hoe ver je jouw pc kunt overclocken.

Ik game vooral met m'n computer met m'n 6000+ had ik geen problemen met geen enkel spel want voor zover ik weer zit ik met alles wel goed.

Alles in de bios staat gewoon op auto, alleen dus de CPU multiplier vast gezet op 12, FSB op 250 en de vCore op 1.325.

Ook bij geheugen alles nog op auto.

beetje spelen met fsb je ziet dat geheugen hierop mee veranderd, anders multip verandere?

Geheugen kingston 1024 pc3200 ddr2

De voeding is Aopen 400 Watt

Moederbord is ECS Model M825ULR enAthlon XP 2000+

wel een beetje onhandig over meerdere pc's tegelijk mischien handiger eigen topic aan te maken met vragen ?

Ik game vooral met m'n computer met m'n 6000+ had ik geen problemen met geen enkel spel want voor zover ik weer zit ik met alles wel goed.

Je kunt het altijd proberen, als het verschil niet de moeite waard is, kun je altijd weer terug naar je oude standaardinstellingen.

De CPU multiplier niet nee. Maar hoe krijg ik nu mijn ram:fsb 1:1??

wel een beetje onhandig over meerdere pc's tegelijk mischien handiger eigen topic aan te maken met vragen ?

Ik had een eigen topic......

De CPU multiplier niet nee. Maar hoe krijg ik nu mijn ram:fsb 1:1??

Ik had een eigen topic......

was voor haroet,
en ram:fsb is dus waar ik ook na opzoek was, heb 't niet gevonde toen ik bord in bezit had,
heb echter wel geheuge op 800mhz gekregen

Post even specs dan en wat voor koeling word gebruikt?
en koelpasta maakt wel degelijk verschil, ze maken het niet voor nix :P

Mijn specs staan al bij mijn systeem.
En ik zeg niet voor niet dat ik ''dacht'' dat koelpasta geen verschil zou maken.
En koelpasta maakt ook niet zo'n degelijk verschil het is allemaal maar een keer 3 graden of iets meer wat het verschil is. Maar ja ik had een beetje pech dat dat net 3 graden te veel was.

Laatst bewerkt:

Was een klein vraagje tussendoor. Ik sta niet te wachten op een breede uitleg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan