Leuk overklok resultaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel de ram multiplier gevonden, in te stellen op 2.00 of 3.00

Was een klein vraagje tussendoor. Ik sta niet te wachten op een breede uitleg.

maakt ook niet uit maar altijd een beetje lastig als meerdere dingen in 1 topic besproken worden,
anyway als je een goeie koeler koopt dan is 't verschil wel meer dan 3 graden, heb nu slechte koelpasta ertussen en kost me al 7 graden...

maakt ook niet uit maar altijd een beetje lastig als meerdere dingen in 1 topic besproken worden,
anyway als je een goeie koeler koopt dan is 't verschil wel meer dan 3 graden, heb nu slechte koelpasta ertussen en kost me al 7 graden...

Of het nou 3 of 7 graden is. Daarom heb ik er ook staan ''of iets meer''.

slechte koelpasta .. dus wel koelpasta dus zorgt dat 't geleid.. ik weet dat 't ook zonder kan sommige leveranciers leveren wel eens pc's zonder..
het kan zeker.. alleen heb je dan weinig aan je koeler omdat hij eigenlijk nix geleid.
toch?

@Haroet:

Heb de Mod gevraagd voor jou een eigen topic te maken, we worden een beetje gek zo met alles door elkaar!

aah dat word weergegevven in mhz of niet? 222 333 ? of zit ik fout

Nee, die wordt echt weergegeven als zeg maar 2.00 (2x) of 3.00 (3x) en die vermenigvuldigd zich dan met de FSB ingegeven bij de cpu.

Dus mijn multiplier voor het geheugen staat op 3, mijn fsb bij de cpu op 250, resulteert in 3 x 250 voor het geheugen, dus 750Mhz

Laatst bewerkt:
Nee, die wordt echt weergegeven als zeg maar 2.00 (2x) of 3.00 (3x) en die vermenigvuldigd zich dan met de FSB ingegeven bij de cpu.

Dus mijn multiplier voor het geheugen staat op 3, mijn fsb bij de cpu op 250, resulteert in 3 x 250 voor het geheugen, dus 750Mhz

en als je probeerd fsb iets hoger te zetten dat hij 800mhz word of dan nietmeer stabiel?

Ja, je zou zeggen de FSB op 266 en het geheugen loopt weer op 800Mhz, alleen, weet niet of mijn cpu dat trekt. Vanavond maar eens even proberen.

Heb nu even het probleem dat ik met de Del toets niet meer in mijn bios kan komen, zal wel aan mijn draadloze toetsenbordje liggen of zo

Laatst bewerkt:
Heb nu even het probleem dat ik met de Del toets niet meer in mijn bios kan komen, zal wel aan mkijn draadloze toetsenbordje liggen of zo

Het lijkt me niet dat, dat aan het overclocken ligt. Anders doen mijn Del-toetsen het ook niet meer hier. :D
Een FSB van 266 kun je altijd proberen, als het niet wil, dan lukt booten niet, en dan weet je het zeker.

Dat wilde ik inderdaad gaan proberen ja, of mijn geheugen vastzetten op DDR2 800, is misschien ook een optie

In wat kleinere stapjes naar een FSB van 266 is natuurlijk ook nog mogelijk, het heeft (neem ik aan) geen haast.:)
Overclocken is vaak niet in één dag gebeurd, het duurt soms een tijdje voor je alle instellingen helemaal goed hebt staan. Bijvoorbeeld een zo laag mogelijke vCore met een zo hoog mogelijke CPU-snelheid.

O ja, ik heb alle tijd van de wereld, het gaat me juist om het overklokken zelf en niet om zo snel mogelijk een super-overgeklokte pc te hebben om mee te gamen of zo.

Heb alleen nog steeds het probleem dat ik niet meer in mijn bios kom, lijkt wel of mijn toetsenbord het niet doet tijdens opstarten.
Al andere geprobeerd, ook niet:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan