Leuk PC-tje samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TwisT

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2006
Hey, een vriend van me wilt gaan pc gamen. Hij hoeft niet perce alles high high en nog is high. Hij wilt gewoon een leuk pc-tje waar hij de komende jaren leuk op kan gamen. Ik zelf heb een AMD Athlon 2400XP 2.0 ghz, 768MB RAM, Nvidia Geforce 6600. Dit is helemaal geen top systeem zou je zeggen. Maar ik kan er alles op spelen (FEAR, COD2, BF2). (Mijn systeem koste rond de 350 euro, 2,5 jaar geleden)

Zoiets moet mijn vriend dus ook hebben. Een pc waar je alles op kan spelen maar niet perce op high. Zijn budget is niet hoog en schrik dus niet:
400 EURO
het hoeft dus echt geen top pc te worden. gewoon een leuk pc-tje :)

Wat er ongeveer in moet zitten:

Zelf heb ik niet veel verstand van samenstellen. Maar mijn idee was gewoon een goed moederboard, en een leuk kaartje een 6600 of 6800gt ?

Beeldscherm toetsenbord en muis heeft hij al. Alleen nog een pc nodig :)

Sorry voor het lage budget ik hoop iedergeval dat jullie me kunnen helpen!

En met een pc bedoel jij een complete kast of een upgrade van enkele componenten?
Daar zit nogal wat prijsverschil in!!

CPU AMD 3000+ s 939 139 euro
Cooler AC Freezer 64Pro 20
MB Gigabyte K8NMF-9 69
Ram 2x512 ValueRam 79
vid. PCIe 6600LE/TD silence 89
HD 200GB Hitachi 89
DVD brander 50
Kast ACCooling incl voeding 85

Een kompleet systeem zit je op 620 euro!! (en dat is voor afhalen, bij verzending komt er wat overheen)
Een upgrade MB, CPU, VID, RAM zit je op 396 euro!
Allemaal bij Alternate Ridderkerk

whittey zei:
En met een pc bedoel jij een complete kast of een upgrade van enkele componenten?
Daar zit nogal wat prijsverschil in!!

CPU AMD 3000+ s 939 139 euro
Cooler AC Freezer 64Pro 20
MB Gigabyte K8NMF-9 69
Ram 2x512 ValueRam 79
vid. PCIe 6600LE/TD silence 89
HD 200GB Hitachi 89
DVD brander 50
Kast ACCooling incl voeding 85

Een kompleet systeem zit je op 620 euro!! (en dat is voor afhalen, bij verzending komt er wat overheen)
Een upgrade MB, CPU, VID, RAM zit je op 396 euro!
Allemaal bij Alternate Ridderkerk

Een complete PC, ik heb rond zitten kijken, en ik bedoel ongeveer zoiets::

pctje.JPG
(475 euro)

Als hij hem wil gebruiken voor het gamen zal ik een andere processor nemen.
Sempron is het goedekopere broertje van de Athlon. Hij is minder snel en kan minder hebben maar is dus wel goedkoper

Dit is een s754 moederbord, hier zijn er nog maar weinig processoren voor te vinden,als je al voor een athlon gaat, verder wel een leuke videokaart.

Ik ben bij mn eerste post uitgegaan van allemaal los te bestellen onderdelen, maar dat terzijde

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan