Leuke spellen voor mijn Windows PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0668

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2013
Hallo,

Wat zijn leuke spelen die vrij recent zijn mogen ook wel wat oudere zijn die op mijn Windows PC kunnen worden afgespeeld.
Hier onder zie je de eigenschappen van mijn Windows PC.

CPU: AMD Athlon XP 3000+
GPU: AMD Radeon 9200 256MB
RAM: 1.5 GB was eerst 500MB

Alvast bedankt,

rubenjbo

Dat is al een erg oude videokaart. Hiermee kun je dus geen recente spellen spelen.

Even afgezien van de leeftijd van de kaart: de Radeon 9200 heeft maar ondersteuning tot DirectX 8.1. Daarmee vallen alle spellen die minimaal DirectX 9 nodig hebben dus sowieso af, en dat zijn er een hoop.

Wat je wel kunt spelen: denk hierbij aan spellen van 2003 (maximaal 2004) of ouder.

@M4RC0
Jammer, kan ik dan ergens nog agp videokaarten kopen?
Gaat Test Drive Unlimited nog lukken met de huidig kaart?

Ik heb ook nog een Nvidia GeForce4 MX volgens mij heeft hij 64MB aan geheugen.

Laatst bewerkt:
Nee, voor Test Drive Unlimited heb je minimaal een Radeon 9800 met 256 MB RAM nodig:

http://gamesystemrequirements.com/games.php?id=284

Je kunt nog AGP kaartjes kopen via Marktplaats. Maar ook al zou je bijv. de 9800 kopen dan zit je nog aan het minimum voor Test Drive Unlimited. Het spel zal dan niet lekker speelbaar zijn.

Volgens de aanbevolen systeemeisen zou je dan een ATI Radeon X1600+ met 512 MB RAM nodig moeten hebben.

EDIT:

Met die GeForce 4 MX kun je nog minder spelen dan met de Radeon die je hebt.

Laatst bewerkt:
Voor die kaart heb je een 300 W voeding nodig en een extra stroom connector (volgens de site van Azerty). Houd daar rekening mee.

Maar ik heb maar 200w voeding heeft u nog een alternative.

Ik denk dat je ook even moet kijken naar een andere voeding. Ik lees net dat de Radeon X1600 een 350 W voeding nodig heeft, dan kun je net zo goed de HD 3450 van Club3D kopen.

Ik ben geen expert op dit gebied, misschien dat er nog wat meer suggesties gegeven kunnen worden door anderen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb even test drive geïnstalleerd. hij probeert de game te starten eerst ik een klein venster dan wordt hij groter (volledig scherm) en dan is hij weer bij het bureaublad.

@M4RC0
Dus dan moet ik maar de HD 3450 gaan kopen voor de games. Anders heb ik ook nog wel een mac daar kan eventueel wel windows er bij (bootcamp) dan is het ook opgelost

Dat was te verwachten, Test Drive gaat niet werken op je huidige systeem.

Als je die HD 3450 gaat kopen moet je ook een andere voeding aanschaffen. Dat is toch minimaal zo'n 70-80 euro.

Ik weet niet hoeveel je te besteden hebt, maar misschien is het wel verstandiger om voor wat meer geld een goede 2de hands game PC te kopen.

Laatst bewerkt:
Die kaart is relatief duur en heeft een 400 W voeding nodig. Je zit dan al gauw aan de 170 euro. Voor hetzelfde geld (120 euro) of iets meer kun je trouwens al een veel betere GPU krijgen. Buiten dat heb ik geen idee of het gaat werken op jouw huidige configuratie.

Mijns inziens kun je dan net zo goed wat meer geld uitgeven voor een 2de hands PC met o.a. een veel betere kaart (PCI express).

Maar zoals ik al zei: ik ben geen expert op dit gebied. Je kunt eventueel een nieuw topic openen in deze thread:

http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php/32-Aankoop-nieuw-systeem-Upgraden

Je kunt hier je budget en wensen aangeven. Mensen zullen je dan helpen om een zo goed mogelijk systeem samen te stellen.

Jouw systeem is dusdanig verouderd dat upgraden eigenlijk helemaal geen zin meer heeft. Je zou de PC nog wel aan kunnen houden voor oudere spellen, mocht je geïnteresseerd zijn om die te spelen.

Veel succes met het vinden van een nieuw systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan