• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

level overslaan in draaitabel.ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meneerblaauw

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2015
Is het mogelijk om in een draaitabel met drie levels, op het laatste level te sommeren met de functie draaitabel.ophalen.

Ik heb een draaitabel met actief/passief; grootboekrekening en breakdown
in het niveau breakdown komt een bepaald item (breakdown 7) vaker terug (komt in meerdere grootboekrekeningen voor). Ik wil in één cel over alle grootboekrekeningen heen, het totaal voor breakdown 7 hebben. Ik kan natuurlijk een tweede draaitabel maken waarin ik het level grootboek weglaat en dan m.b.v. draaitabel.ophalen de waarde voor breakdown 7 ophalen, maar ik wil eigenlijk geen tweede draaitabel.
weet iemand een oplossing.
Breakdown 7 komt overigens niet altijd alleen maar voor in vaste grootboeken. Dit kan per periode wijzigen. Dus met een draaitabal.ophalen (bla bla bla) + draaitabel.ophalen(bla bla bla), kom ik er niet.

ik zal een nieuw voorbeeld maken. De "echte" data is vertrouwelijk.
Het gaat er dus om dat ik het totaal voor "actieve" "breakdown 7" (=-1247) krijg uit de draaittabel zoals deze getoond wordt via een verwijzing (dus zonder de draaitabel aan te passen).

Bekijk bijlage Example.xlsx

Laatst bewerkt:
Waarom geen tweede draaitabel??

Alternatieven:
- sommen.als op je brondata
- Power Pivot en een cubefunction.

De draaitabel maakt onderdeel uit van een rapportage. Daar wil de ontvanger maar 1 draaitabel zien.
Ik ga de andere alternatieven bekijken.
Thnx.

Als hij er maar één wil zien dan verberg je die tweede toch?

Daar heb ik ook over zitten denken, maar het risico dat de samensteller de tabel dan vergeet bij te werken, is daarmee te groot. Met sommen.als lijkt het wel te lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan