levensduur brander

Status
Niet open voor verdere reacties.

SphiXS

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2002
Berichten
195
Hallo,

Het viel me op dat deze vraag nog niet gesteld is. Tenminste ik kon dat niet vinden.
Ik heb een lite-on 48*12*48 en ik vroeg me af, hoelang een brander nou meegaat. Deze brander was gelukkig niet duur, 69 euro, maar aangezien ik voor familieleden en vrienden nog weleens een cd'tje brand zonder verdere kosten te berekenen, vroeg ik mij af, of dat wel verstandig is.

alvast bedankt!
 
Hoi Sphixs,


Je hebt nog niet goed gezocht op Helpmij, kijk maar
eens op deze link.

Volgens mij zit er niet echt een limiet aan, eerder een
vervuiling misschien van de laser.

Gr, Remy

:thumb:
 
Wel erg weinig info te vinden:

In fact, as most CDRW's have a limited lifespan {circa 150 burns with the older models},
bron

Eigenlijk kan je alleen in het aantal cd's de levensduur benoemen, het laseroog verzwakt door gebruik.
 
En gebruik je misschien ook nog je deskjet voor een kleurig plaatje?
Dan schrik je nog meer en verdubbel je nog eens de prijs :D
 
Maar 150 cd's is wel erg weinig voor een brander.

Niemand die weet hoeveel cd's je echt kan branden?
 
Geplaatst door caveman
Maar 150 cd's is wel erg weinig voor een brander.

Niemand die weet hoeveel cd's je echt kan branden?

Ik ben met mijn sony CRX1611 de 250 stuks inmiddels voorbij, geen idee hoelang die nog doorwil.
Al heb ik nu sindskort toch wel steeds vaker hangend brandproces.:confused:
 
Denk dat ik met mijn plextor 8x4x32 toch al gauw over de 400 kom en hij brand nog steeds als een tierelier.

Heb wel het vermoeden dat de brandduur per merk verschilt.
 
HP was bij mij zeker met 150x branden kapot. :(
 
Dat zijn dus toch nog dure cd'tjes geworden!

Ik vraag me af of de cd's die je gebruikt ook nog een factor kunnen zijn.
 
IK heb me brander Hp 8100 series nu zon 4 jaar en wel over de 200 cd`s heen denk ik

Nu begint ie wel erg te flippen dus moet snel opzoek naar een nieuwe...:(
 
Het merk cd's? Tjah, ik koop nooit van die hele dure. Meestal eigen merk van kruitvat of iets dergelijks. Met de huidige lite-on cd-brander hoop ik iets langer te doen. Misschien is het ook een factor op wat voor snelheid je brandt. Ik brand meestal zo rond de 8*.
 
Ik kan me niet voorstellen dat dit iets uitmaakt.
 
hoeveel cd´s branden?

Ik heb de ervaring dat de plextor onnoemelijk veel CD´s kan branden.
Wij maken audioproducties met een plextor 4x2x24 en die heeft er al meer dan 1500!! gedaan, en draait nog als een tierelier.
 
De volgende keer dus ook een Plextor. Maar...4x2x24.
Dat is niet veel!
 
Nee, niet echt, maar daarmee zijn we als audiobedrijfje wel zeker van een perfecte audiokwaliteit.
Ik heb een test liggen van de NOB die daar ook over spreekt. Hoe hoger de snelheid, hoe meer kans op fouten. (digitale tikken, lage freq. verliezen, jitter, enz.)

Tot nog toe nog nooit een foute Cd gebrand met deze brander.
(effe afkloppen, je weet maar nooit)
 
Deze tread gelezen te hebben kun je concluderen dat de gemiddelde levensduur rond de 200/250 zou kunnen liggen. Slechte branders onder de 150.
En de Plextor komt er door jou en Mario wel erg goed uit!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan