Levensduur moederbord

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 9116
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9116

Hoi,

Ik heb de laatste tijd wel eens gezien dat een mobo het begaf. Op school etc. Hij geeft dan geen beep codes etc meer. niets reageert etc.
Ik heb hier thuis een ouwe p60 en p133 staan die het beide nog doen. eentje van 8 jaar oud en 1 van 6 jaar oud.

Maar kan iemand van jullie een inschatting maken hoelang een moederbord "gemiddeld" meegaat bij normaal gebruik?

Ik ken nog wel XT's die nog draaien, en die zijn echt oud. 15 jaar moet dus wel lukken.

Naar mijn mening ben je wat dat betreft aan de goden overgeleverd. Er zijn zat moederboards die binnen een paar jaar naar de eeuwige jachtvelden verdwenen zijn. Goed schoonhouden en een stabiel stroomnetwerk zijn voor de levensduur het allerbelangrijkst....

Er zijn altijd uitzonderingen maar mijn oudste pc is 5...
En voor deze heb ik nu een toic lopen dussss.....

Ik zeg....je mag blij zijn als je pc'tje morgen opstart

als mijne niet opstart morgen dan breng ik gewoon mijn mobo terug heb toch 3 jaar garantie :D

maar ik heb hier nog heel wat mobos liggen die zon 6/7 jaar oud zijn :D die dingen zijn zo goed als onverwoestbaar ;) als je weet wat ik er allemaal mee doe ik heb zelfs nog een draaiende 386 ik denk zon 15 jaar oud

greets me

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan