• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Leverbetrouwbaarheid sjabloon

Status
Niet open voor verdere reacties.

bossie78

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2009
Hallo, ik ben bezig om een leverbetrouwbaarheid document te maken in excel. Hierin zou ik graag de volgende zaken willen documenteren:

- de geplande leverdatum
- de werkelijke leverdatum.
- aantal dagen te laat (werkelijke leverdatum minus geplande leverdatum)
- op tijd geleverd of te vroeg geleverd
- minder dan 3 dagen te laat
- tussen de 4 en 7 dagen te laat
- tussen de 8 en 14 dagen te laat
- meer dan 15 dagen te laat
- Sorteringen op basis van maand overzichten

Heeft iemand misschien een voorbeeld sjabloon/ template hiervan of iets wat in de richting komt. Ik heb nu nog alleen het verschil tussen de geplande levertijd en de daadwerkelijke levertijd in een excel overzicht staan.

Begrijp me niet verkeerd maar met zo een waslijst aan vragen denk ik dat je niet snel hulp zal krijgen, zeker niet als er ook geen voorbeeld file bij zit waarin je laat zien dat je al wel wat zelf heb geprobeert.

Stappen plan:
Maak eerst al je kolommen aan die je denkt nodig te hebben.
Vul hierna een paar regels met test data.
Vul nu de formules in om de data automatisch te laten verlopen (reken werk door excel laten doen :))
lopen de formules zoals je wilt dan ga je kijken naar het filteren
Is ook het filteren onder controle ga je echte data testen.
Komt ie door deze testen heen dan wordt het tijd voor je opmaak.

Kom je niet uit een van deze stappen kan je op een forum als deze altijd je vraag stellen met een vb file erbij (zonder echte data natuurlijk :))

Succes

Leverbetrouwbaarheid

dank voor je snelle reactie. Ik dacht ook al dat het niet standaard verkrijgbaar is. Ik heb zelf de volgende data al uit het erp systeem gehaald. En ik heb tevens het verschil tussen de dagen al berekend (heel lastig;) ).

Ik ben nu alleen nog op zoek naar formules voor de het omzetten van dagen naar een week nummer. en om de dagen te laat te categoriseren.

Ik heb een voorbeeld file toegevoegd.

Bijlagen

in A2:
Code:
=INTEGER((B2-DATUM(JAAR(B2+4-WEEKDAG(B2+6));1;5)+WEEKDAG(DATUM(JAAR(B2+4-WEEKDAG(B2+6));1;3)))/7)+1

in I2:
Code:
=ALS(B2=0;"";ALS(H2>0;0;ALS(H2=0;1;ALS(OF(H2=-1;H2=-2;H2=-3);2;ALS(OF(H2=-4;H2=-4;H2=-5;H2=-6;H2=-7);3;ALS(OF(H2=-8;H2=-9;H2=-10;H2=-11;H2=-12;H2=-13;H2=-14);4;5))))))

In celeigenschappen kolom I:
Code:
"Cat." Standaard

Voor de cel A2 onderstaande in geval van doortrekken naar lege cellen
=ALS(B2="";"";INTEGER((B2-SOM(REST(DATUM(JAAR(B2-REST(B2-2;7)+3);1;2);{1E+99\7})*{1\-1})+5) /7))

Leverbetrouwbaarheid

Werkt idd allemaal, hartelijk dank voor jullie hulp!!!!:D

Gr,
Wouter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan