Hoi,
in mijn zoektocht op het net naar hulp bij mijn probleem kwam ik op dit forum terecht en ben echt verbaasd over de hoeveelheid kennis van de mensen hier en daarmee ook eigenlijk gelijk over de hoeveelheid mogelijkheden van het programma!
wat ik probeer uit te zoeken is het volgende:
ik maak op de zaak altijd een bon als ik wat goederen lever en hierop vul ik dan de prijzen in zoals ze staan in mijn lijst met artikelen die ik verkoop, maar dit is niet aan elkaar gekoppeld en als ik dan de laatste bon pak om daarvan een nieuwe te maken uit het mapje leveringen bij die klant, en in de tussentijd is er iets gewijzigd aan dat artikel, bv hieveelheid, prijs, etc... dan staat dat dus nergens op die bon...
Wat ik zou willen maken is het volgende:
in mijn kolom artikelnummer typ ik het betrefende nummer en dan haalt ie de overige in te vullen gegevens uit het bestandje artikellijst, zodat verpakking, prijs, omschrijving altijd up-to-date is wanneer ik een afleverbon maak.
Is dit mogelijk in excel? het zijn tenslotte 2 verschillende bestandjes dus hoe communiceren die met elkaar?
ik hoop dat iemand deze vraag zou kunnen en willen beantwoorden, dan kan ik weer verder met deze voor mij grote uitdaging.
Ik zal de 2 huidige bestandjes bijvoegen,
vriendelijke groeten,
Tim Both
in mijn zoektocht op het net naar hulp bij mijn probleem kwam ik op dit forum terecht en ben echt verbaasd over de hoeveelheid kennis van de mensen hier en daarmee ook eigenlijk gelijk over de hoeveelheid mogelijkheden van het programma!
wat ik probeer uit te zoeken is het volgende:
ik maak op de zaak altijd een bon als ik wat goederen lever en hierop vul ik dan de prijzen in zoals ze staan in mijn lijst met artikelen die ik verkoop, maar dit is niet aan elkaar gekoppeld en als ik dan de laatste bon pak om daarvan een nieuwe te maken uit het mapje leveringen bij die klant, en in de tussentijd is er iets gewijzigd aan dat artikel, bv hieveelheid, prijs, etc... dan staat dat dus nergens op die bon...
Wat ik zou willen maken is het volgende:
in mijn kolom artikelnummer typ ik het betrefende nummer en dan haalt ie de overige in te vullen gegevens uit het bestandje artikellijst, zodat verpakking, prijs, omschrijving altijd up-to-date is wanneer ik een afleverbon maak.
Is dit mogelijk in excel? het zijn tenslotte 2 verschillende bestandjes dus hoe communiceren die met elkaar?
ik hoop dat iemand deze vraag zou kunnen en willen beantwoorden, dan kan ik weer verder met deze voor mij grote uitdaging.
Ik zal de 2 huidige bestandjes bijvoegen,
vriendelijke groeten,
Tim Both