lezen cd duurt te lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudo

Verenigingslid
Lid geworden
28 feb 2001
Berichten
115
Als ik een cd wil branden met nero of clone cd, moet de cd eerst ingelezen worden en dat is nu net het probleem. Dat duurt soms echt uren, met audio gaat het iets sneller ongeveer 5 minuten per song. Als het een keer aan branden toe is gaat het snel genoeg. Ik heb trouwens een Aopen 40x. Heb ik een instelling niet goed staan of doe ik iets anders fout?
P.s. On the fly kopieren lukt ook niet.
 
Gebruik je de optie eerst naar je harde schijf kopieren?
 
Hoe kan ik dat zien? Ik krijg alleen een melding dat het programma aan het lezen is.
 
Wanneer je in het menu van het brandprogramma zit kun je kiezen of je eerst naar je harde schijf wilt kopieren.

Maar begrijp ik nu dat je nog helemaal niet in het brandprogramma zit en dat de cd-speler erg langzaam leest?
 
Nee, ik ben dan wel in het brandprogramma, anders heb ik geen problemen met de cd-speler.
Maar als ik een cd wil kopieren dan gaat hij de cache-bestanden opslaan(?). En soms staat er alleen: begin lezen cd.
Maar ik kan nergens vinden waar ik het wil opslaan in het hoofdmenu van nero.
 
Nero en ook clone cd hebben problemen met bepaalde CDromspelers.
Lees bijgaand bericht maar eens over de Atapi.
My ATAPI CD-ROM or CD-Writer should work according to the hardware list, but it doesn't!

CloneCD uses very uncommon sector sizes for the transfer. Certain DMA Busmaster drivers for INTEL, VIA or ALI chipsets are not working properly with these transfer sizes. You should get an update of the IDE Busmaster drivers from INTEL, ALI or VIA for your motherboard, or you can try to disable DMA for the affected devices in the Windows Device Manager.

A good idea is trying to avoid any 3rd party (INTEL, VIA or ALI) Busmaster IDE drivers. Use the Microsoft IDE drivers which came with your Windows operating system.

Mogelijk dat jij een dergelijk probleem hebt.
Je kunt het proberen op te lossen zoals hier gesuggereerd wordt of je kunt eens proberen of je met Adaptec dezelfde problemen ondervind.
 
Bedankt, ik ga eerst wel adaptec proberen en voordat ik van alles moet veranderen in windows. Mocht ik nog problemen houden dan meld ik me wel weer.
Maar vooreerst bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan