LG E2360 2 monitoren probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

volvogangster

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2008
Probleem is als volgt, ik heb 2 lg E2360 naast elkaar staan. Ben heel tevreden, alleen voor de ene monitor gebruik ik een DVI kabel, voor de andere een HDMI kabel. Nu is monitor die met de DVI is aangesloten helderder als die is aangesloten met de HDMI kabel. Heb van alles geprobeerd, maar ik krijg ze niet hetzelfde. Zou een hdmi > DVI kabel helpen bij de monitor die is aangesloten met HDMI kabel?

Alvast bedankt.

je hebt meestal ook knoppen op je beeldscherm zelf om je kleuren en brightnes en nog een paar andere dingen in te stellen

bij mij heb je ook nog een knop default dat zou je kunnen proberen

en anders zou je het toch echt softwarematig moeten instellen bij de software van je videokaart

Het probleem wordt nog iets vervelender, ik heb ze nu verwisselt de kabels en het ligt niet aan de kabels want het resultaat is hetzelfde, de rechter monitor, die voorheen donkerder was, blijft donkerder, en de linker blijft helderder. Op de monitoren zijn dezelfde instellingen qua brightness, contrast etc van toepassing. Zal ik het nog softwarematig proberen aan te passen? Heb dat ook al eens geprobeerd, maar dat mocht ook niet echt lukken. Ik zal het nog eens proberen, maar wat zou het anders kunnen zijn? Productiefout?

ja denk dat je het dan softwarematig moet proberen

je kan natuurlijk ook het contrast en de brightness van het donker scherm hoger zetten

en je hebt de kabels verwisselt dat zou inderdaad geen verschil moeten maken verwissel echt de beeldschermen van poort

Laatst bewerkt:
Het probleem is dat de brightness op het donkere beeldscherm al op 100(de max waarde) staat. en het contrast kan ik nog wel hoger zetten, maar het is gewoon niet hetzelfde. Eigenlijk zijn de kleuren niet hetzelfde, op mijn linker beeldscherm zijn de kleuren perfect, maar op het rechter(die ik voorheen de donkere noemde) zijn de kleuren wat ouder, wat meer sepia om het zou maar even te zeggen. Maar ook als ik de kleuren probeer te veranderen krijg ik het niet perfect hetzelfde. Verre van eigenlijk, toen ik mijn opstelling liet zien aan iemand, zei die: waarom heb je de brightness niet hetzelfde? AIAIAI. Wat moet ik doen?

ik bedoelde trouwens met kabels wisselen inderdaad poorten wisselen, dus dat vind ik het rare. Vlak nadat ik ze had gekocht dacht ik dat het aan het verschil in poorten lag, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

heb je dit ook al geprobeerd ?

Website : monitor-kalibreren

ik weet niet of het nog hetzelfde eruit ziet omdat dit uit 2009 komt dus de interface van nvidia kan wat veranderd zijn

maar daar kan je dus ook nog is de helderheid en een paar andere dingen veranderen

ik krijg het niet werkend, maar wat mij wel opgevallen is is hetvolgende:

Op de monitor kun je een mode instellen. op de ene monitor, de heldere, zijn de modes: standard, movie, game en sports. Op de andere, de donkere, zijn dat Normal, movie, internet en demo.

Hoe zou het kunnen komen dat deze modes verschillen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan