LG Monitor probleem geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

biggie321

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2014
Hallo beste mensen, ik heb een probleem met mijn monitor. Ik heb een nieuwe computer besteld zonder besturingssysteem en ook zonder bijgeleverde monitor omdat ik al een monitor thuis heb liggen.

Nou had ik alle kabels en al aangesloten en de computer gestart om vervolgens Windows te installeren maar de monitor geeft aan: ''D-SUB No signal entering power saving mode shortly'' en daarna gaat hij op zwart. Wat is de oorzaak hiervan en hoe kan ik het verhelpen? De monitor werkt wel als ik hem aansluit op mijn laptop.

Lijkt erop dat de D-SUB aansluiting van het moederboard (of van de videokaart, ingeval je een losse videokaart hebt) geen signaal afgeeft.
Indien dit een losse videokaart is zou het kunnen dat de kaart niet goed in het slot staat.
Geeft het ding geen "beeps" bij het opstarten? Misschien een powerstekker vergeten op het moederboard....

Nee ik heb geen beeps gehoort en ik weet niet of mijn videokaart los zit of dat er een powerstekker is vergeten op het moederbord. Ik heb de PC laten bouwen, ik heb hem via internet samengesteld. Wel lag er een losse kabel in het doosje erbij ik weet niet of dit de vergeten powerstekker is maar het is in iedergeval niet iets waar iemand zonder verstand mee kan prutsen laat ik het zo zeggen. Het lijkt wel op een kabel dat op het moederbord hoort maar hij is best kort, zo een 20cm lang en met 3 rode en 3 zwarte kabels bij elkaar met aan alle twee de uiteindes een soort blok die ergens op aangesloten kan worden.

op de kabel staat met kleine letters en cijfers: RSFR-H TUBE 12

Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt op een snoertje dat men overhad van voeding. Maar is een gok.
RSFR-H TUBE 12(5) waarschijnlijk.... dat zegt niets over de kabel maar de mantel van die kabel. RSFR-H is een warmtebestendige "krimpkous".

Heeft het systeem alleen een videokaart of zit er per ongeluk ook nog zo'n D_SUB aansluiting op het moederboard? Zo ja, knoop daar je monitor dan eens aan.
Weet je toevallig welk type moederboard er in zit?

het is een ASUS M5A78L-M/USB3

Dit board heeft een "on-board" videokaart (ATI Radeon HD3000), connector aan de achterzijde rechts van de HDMI aansluiting, boven de witte DVI connector.
Hierop zou de monitor moeten werken tenzij deze in bios is uitgeschakeld vanwege, naar wat ik begrijp, een even eens gemonteerde extra videokaart.
Als je meteen bij het opstarten een aantal keren op DEL drukt krijg je ook geen beeld?
Check in de kast of de 4-pins vierkante stekker rechts van de cpu (aan de rand van het moederboard) wel aangesloten is.
Haal de bios batterij eruit en laat het systeem een uurtje of wat staan, plaats de batterij terug en start opnieuw op.

Laatst bewerkt:
Ik heb de pc opnieuw opgestart en gelijk del gedrukt en ik heb gekeken of alles is aan gesloten en ja alles is gewoon goed aangesloten en de bios batterij die zie ik niet op het moederbord en ikzet de pc steeds uit en aan door op de powerknop te drukken dit is toch slecht? maar ik heb geen andere manier om het te doen omdat ik geen beeld heb

Ik wou de videokaart eens even eruit en erin doen en toen kwam de batterij ook tevoorschijn (grote videokaart) ik heb de batterij eruit gehaald en ik ga hem er een uurtje eruit laten maar wat ik me afvroeg moet ik de pc aan laten terwijl de batterij eruit is en daarna opnieuw opstarten of uit laten en daarna pas weer opstarten?

Nee, PC uitlaten, stekker er uit. Start ook eens op zonder videokaart met de monitor aangesloten op de "on-board" blauwe D-SUB stekker.

Heey, heel erg bedankt voor uw help ik heb de batterij eruit zoals u zei en een beetje met de videokaart op en neer geschoven en nou heb ik weer beeld via de uitgang op de videokaart met een ''vga naar dvi aansluit kopje'' bedankttt!! :D :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan