LG monitor - USB-poorten

Status
Niet open voor verdere reacties.

lazzaro

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2002
Hoi allemaal :)
ik ben net in het bezit van een LG 1710B monitor ,en op de voet van dit scherm zitten ook 2 usb ingangen , ik heb er mijn keybord en muis op aangesloten .
nu wilde ik mijn muis verwisselen met mijn webcam,lijkt mij wel handig als ik ff snel mijn webcam wil gebruiken ,zodat ik niet achter mijn pc hoeft te wezen om hem aan te sluiten .
maar nu krijg ik een fout melding dat er niet genoeg stroom is ,ik heb ook een SanDisk imagemate waar ik me kaart van me digicamera in kan steken, zodat ik me net gemaakte foto's kan zien ,bij dit apperaat slaat me pc vast ,als ik hem in de usb van me monitor steekt , wie heeft hier een verklaring voor ?

USB op je monitor heeft niet veel voeding. De usb poorten achterin je pc heeft de voeding van de pc, dus daar kunnen "zware" apparaten aan gehangen worden.

Je zult dan een usb-hub met aparte (eigen) voeding moeten aanschaffen wil je het werkend krijgen, of er hele "lichte" apparaten in steken zoals je nu al doet (keyboard en muis)

Hier wat voorbeelden van USB-hubs http://images.google.com/images?q=usb hub &hl=nl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sa=N&tab=wi Als je van plan bent er 1 aan te schaffen, let er dan wel op dat hij een eigen voeding (stroom dus)heeft.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
USB op je monitor heeft niet veel voeding. De usb poorten achterin je pc heeft de voeding van de pc, dus daar kunnen "zware" apparaten aan gehangen worden.

Je zult dan een usb-hub met aparte (eigen) voeding moeten aanschaffen wil je het werkend krijgen, of er hele "lichte" apparaten in steken zoals je nu al doet (keyboard en muis)

Dat ligt toch echt aan het model monitor, ik heb hier een Dell TFT die juist meer spanning kan leveren als de USB poorten op de pc. Verder willen niet alle apparaten werken op een USB hub, dus vraag in elk geval aan de leverancier of je het terug mag brengen als het niet werkt.
Overigens lijkt het me logischer om zowel toetsenbord als muis achter in de pc te steken, immers deze maak je nooit los (tenminste ik niet), juist een monitor o.i.d. is bedoelt om even een apparaatje 'aan te hangen'

Bedankt voor de antwoorden ,
ja dacht zelf ook dat die usb poorten wel wat zou kunnen hebben zoals een webcammetjuu , en dat is juist net de bedoeling om er even wat aan te sluiten aan zo'n poort , verder ben ik super te vreden over die monitor ,maar als die hubs er toch op zitten ,zouden ze eigelijk wel goed te gebruiken moeten zijn , dan alleen maar een muis of keyboard :rolleyes:

Ik neem aan dat de webcam geen eigen voedig heeft en dus volledig afhankelijk is van de USB voeding.
Een webcam neemt beelden op en verzend deze weer, deze verwerking van licht vraagt behoorlijk wat stroom.
Probeer nu eens om zowel je toetsenbord als je muis in de pc te steken en dan alleen de webcam in de monitor.

P.S. hoeveel USB aansluitingen heb je op de PC en hoeveel stroom is daarop beschikbaar.

maestro12 , ja de webcam is afhankelijk van de usb voeding,
als ik alleen de webcam in de monitor steek ,krijg ik gelijk de foutmelding
"" philips composite usb-aparaat is verbonden met een hub die onvoldoende stroomvoorziening heeft om het apparaat
te ondersteunen ""
verder heb ik ook alle usb apparaten op me pc losgekoppeld,
maar de melding blijft :(

Is toch iets vreemds aan de hand. De cam zou volgens opgave maar 100mA moeten verbruiken terwijl 99% van de moederborden 500mA per USB poort kan leveren.

Wat voor een pc is het???

wel een oudje . zoals je ziet hieronder.
Computer
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
Service Pack 1

Moederbord
CPU Type Intel Pentium IIIE, 800 MHz (6 x 133)
Moederbordnaam Chaintech 6VIA4 (3 PCI, 1 AGP, 2 DIMM, Audio)
Moederbord Chipset VIA VT82C694X Apollo Pro133A
Systeemgeheugen 256 MB (PC133 SDRAM)
BIOS Type Award Modular (02/27/01)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm
Video kaart NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/Model 64 Pro (32 MB)
3D-Versneller nVIDIA RIVA TNT2 M64
Monitor LG L1710B (Analog) (140330536)

Multimedia
Geluidskaart VIA AC'97 Audio Controller

Opslag
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf Maxtor 6Y080L0 (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Harde schijf Schijfstation
Harde schijf ST320414A (20 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Optische Station AOpen 12X DVD-ROM/AMH (12x DVD-ROM)
Optische Station PLEXTOR CD-R PX-W4824A (48x/24x/48x CD-RW)

Partities
C: (FAT32) 4994 MB (626 MB vrij)
D: (FAT32) 6991 MB (4925 MB vrij)
E: (FAT32) 7069 MB (2000 MB vrij)
F: (FAT32) 39070 MB (15003 MB vrij)
G: (FAT32) 39070 MB (9602 MB vrij)

Invoerapparaten
Toetsenbord HID-toetsenbordapparaat
Muis Logitech USB TrackMan Marble Wheel

Peripherieapparaten
Printer hp deskjet 930c series
Printer HP DeskJet 930C/932C/935C
USB-apparaat General purpose USB Hub
USB-apparaat Generic USB Hub
USB-apparaat Hewlett-Packard ScanJet 4300C
USB-apparaat Logitech USB TrackMan Marble Wheel
USB-apparaat Samengesteld USB-apparaat
USB-apparaat SanDisk USB SSDFC
USB-apparaat SpeedTouch ADSL Modem
USB-apparaat USB-HID
USB-apparaat USB-HID

Geplaatst door lazzaro
Peripherieapparaten
Printer hp deskjet 930c series
Printer HP DeskJet 930C/932C/935C
USB-apparaat General purpose USB Hub
USB-apparaat Generic USB Hub
USB-apparaat Hewlett-Packard ScanJet 4300C
USB-apparaat Logitech USB TrackMan Marble Wheel
USB-apparaat Samengesteld USB-apparaat
USB-apparaat SanDisk USB SSDFC
USB-apparaat SpeedTouch ADSL Modem
USB-apparaat USB-HID
USB-apparaat USB-HID

Zoooooo, jij hebt heel wat aan je USB hangen.
Even kijken, Scanjet vreet stroom, Sandisk redelijk, Trackman ook redelijk, modem (met eigen voeding?) nauwelijks.

Je hebt 4 USB poorten op de pc?? Die worden gevoed door ieder één voeding per twee poorten. Één 'dubbele' levert maximaal 500mA, dus blijft er 250mA per poort over.

Ga eens naar je apparaatbeheer->USB->tabblad energie en kijk wat er allamaal aan stroom verbruikt wordt.

je bedoeld alles bij elkaar ?
dan kom ik op 1098 mA als je dat bedoeld .
maar als ik dus alles uit zou schakelen ,en alleen me webcam aan sluit , dan krijg ik dus ook dat bericht ,van
onvoldoende stroomvoorziening

Alles los koppelen (zoveel mogelijk) herstarten en dan kijken wat die doet.

Vreemde zaak. Heb je de cam al geprobeerd rechtstreeks op de pc aan te sluiten of heb je de mogelijheid om de cam op een andere pc te proberen.

als ik de cam op de pc aansluit werkt hij perfect .
ik ga er ff een nachtje over slapen nu ;)
hoop dat je een oplossing voor me hebt morgen :D

Hmm... nu vandaag ,weigerde ook de muis en de keyboard
op die hubs , denk dat het meschien dan aan de kabel ligt,
ga even info bij mycom doen ,waar ik hem vandaan hebt.

maestro12 ,wat me nu ook weer opvalt ,dat me 2 ingangen op me Pc, waar je 2 usb stekkertjes ""groen en paars "" in kan pluggen ,waarna je dan bv je usb van je muis of keyboard in kan pluggen ( weet niet precies hoe die ingangen heten ,maar daar had ik eerst me muis en keyboard op had geplugd ) die werken ineens niet meer , pffff dat gaat k.... als het zo door gaat
:evil:

Tsja, zo op afstand durf ik het ook niet zo te zeggen. Het zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat één van je voedingslijnen van je pc voedig niet genoeg spanning (meer) levert. In principe zou het zou moeten zijn dat ongeacht welk toetsenbord of muis je aansluit op je PS/2 ingang deze het met de standaard windows drivers zouden moeten doen. Als je verloop stekkers gebruikt van PS/2 naar USB zou het aan het verloopstekkertje kunnen liggen (komt vrij vaak voor).

Ik zie in elk geval in de manual van je monitor staan dat de USB aansluiting daarin maar 100mA per poort kan leveren en dat is in elk geval net te weinig voor de Cam (ben ik even blij met mijn Dell monitor waar wel een voeding op de 8 aansluitingen zit)

attachment.php

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan