LG Optimus Black gaat niet meer aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Excelstress2014

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2014
Berichten
7
Hallo allemaal,
Ik heb nu bijna twee jaar een LG Optimus Black. Afgelopen week ging mijn mobiel ineens uit, terwijl de batterij nog 80% vol was. Ik deed de telefoon aan de oplader en toen de telefoon helemaal opgeladen was wilde ik hem aanzetten (met de oplader er nog aan), maar dit lukte niet. Ik haalde de oplader eruit en probeerde nog een keer om hem aan te zetten. Ik zag het LG-logo telkens knipperen en toen kreeg ik een zwart scherm. Hierna heb ik het nog een aantal keer geprobeerd maar het lukte niet. Ik heb ook de telefoon geprobeerd te resetten (volumeknop + aan/uit-knop tegelijk indrukken) maar dit werkte ook niet.

Ik denk dt de accu kapot is, maar dan zou de mobiel nog wel aankunnen aan de oplader lijkt mij.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?:confused:
 
Heb je de mogelijkheid om een andere accu in je telefoon te stoppen en kijken wat er dan gebeurt? Zou anders ook niet weten hoe dit mogelijk is.
 
Hallo

"Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?"

Met de door u aangehaalde "foutsymptomen' , kan zowel het toestel , alsook de battery (l.i.o.n.) defekt zijn ....

Ik heb geen idee hoever uw technische kennis reikt .... desondanks een poging ...

Het meest evidente zou zijn ... koop een nieuwe batterij ... hier te koop :

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?...w=LG+Optimus+Black+battery&rt=nc&LH_PrefLoc=2

"Ik denk dAt de accu kapot is, maar dan zou de mobiel nog wel aankunnen aan de oplader lijkt mij."

Zo goed als alle g.s.m. toestellen starten niet op ... enkel op de "oplader" , maar gebruiken de l.i.o.n. batterij als "buffer".

Een opgeladen l.i.o.n. batterij bezit een klemspanning van 4.20V bij 20°C (controleren d.m.v. multimeter).

Je zou deze ook eens kunnen belasten d.m.v. een gloeilampje (fietsachterlicht??) om te controleren of deze batterij nog voldoende vermogen bezit (klemspanning controleren d.m.v. multimeter).

Indien al het bovenstaande korrekt blijkt te zijn , kun je in extremis deze g.s.m. voedingsspanning geven d.m.v. een gestabiliseerde voeding (4.20v/+/-1A).

Het toestel dient nu uiteraard wel korrekt op te starten ....

Indien al het bovenstaande voor u chinees is .... niet zelf aan komen , maar ... laten uitvoeren door iemand die weet met wat hij bezig is ....

Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan