LG tv, LG soundbar en internet radiostation

Status
Niet open voor verdere reacties.

adria

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2016
Wij hebben volgende apparatuur:

LG TV 55UH661V

LG soundbar LG HS7 (Las 750M)

Beiden zijn met elkaar verbonden via HDMi

Aangezien we geen radio hebben en niet heel de dag de tv willen laten aanstaan maar toch muziek etc. willen luisteren via radio denken wij er aan om een "internet radio" te kopen.

Conrad levert bv "Dual Radio Station IR3A" een internet radio adapter.

Deze heeft o.a. een optische uitgang

De soundbar heeft nog een vrije optische ingang.

Kunnen wij nu de "internet radio" gewoon met een optische kabel aansluiten op de LG soundbar en kunnen we dan muziek beluisteren en radio ontvangen of hebben we nog iets anders van apparatuur nodig om e.e.a. te laten werken?

Thanks voor de reply en de hulp alvast

Even los van het feit dat dat idd. zou moeten gaan werken, staat de prijs van het ding toch in geen enkele verhouding tot het gewenste luisterplezier?
Als je gewoon via je TV radio beluistert, dan gaat de TV na 1 minuut of zo op de schermbeveiligingsmodus en 'lijdt' het beeldscherm niet onder het feit dat er radio wordt geluisterd.
Ik vind een prijs van meer dan € 100,-- voor radiogeluid fors. Dan zou je mogelijk ook kunnen overwegen om een simpel los radiootje te kopen. Klik Voordeel van zo'n dingetje is dat je 'm ook nog mee kan nemen naar een andere kamer in de woning.

gast0225,
Dank voor Uw reply

Waarom radio tuner ipv tv:

a)Verbruik tv = 76 watt/hr, Verbruik tuner = 3 watt/hr Verschil 73 watt (zeg -70 wtt/hr)
Per dag 8 uur radio luisteren
1 maand afwezig of niet op staan van radio

Verbruiksverschil: 70 (watt/hr) x 8 (uur) x (7 dagen) x 45 (weken) = ruim 175 kWh per jaar!!!!!!!!!!!!!!!

b)Meer ontvangstmoelijkheden met radio-adapter

c)DAB zuivere ontvangst

d)Veel betere klank als van los radiootje

En de soundbar hebben we per slot van rekening toch all (geeft prachtig geluid)

Dus we zijn ons toch wat aan het orienteren op deze markt

Laatst bewerkt:
175 Kw op jaarbasis kost 'slechts' €35,--. Dat staat dus nog (steeds) in geen enkele verhouding tot de aanschaf van een device dat meer dan € 100,-- kost.

En intussen heb ik dus nog geen antwoord op mijn vraag

Hetgeen geschreven door voorgaande is zuiver random animatie en een persoonlijke mening waarom hij (of zij) het niet zou doen

Ieder zijn mening dus, maar als iemand mij verder kan helpen alvorens wij mogelijk de aankoop doen, dan gaarne en dank daarvoor

Zal alles wat hij kan nog eens bestuderen
Maar ik vrees dat ik internetradio dan via tv moet nemen om af te spelen via de soundbar

Wat voor kastje heb je voor digitale tv enz?
En heeft dat kastje geen audio uitgang?

Dan simpel eem kabeltje van je ontvanger naar je soundbar en klaar ben je, zal waarschijnlijk optisch zijn

Laatst bewerkt:
Heb geen modem staan voor de tv
Tv is met een "telenet ci module"

Dus ik moet steeds de tv opzetten om radio te kunnen luisteren

Kwa kabel zal het inderdaad werken denk ik. Maar het kan best zijn dat je de TV nodig hebt om een zender op te zoeken of iets in te stellen..
Maar daarna kun je de TV (denk ik) uit doen.

Laatst bewerkt:
Inderdaad, ik kan via de tv schakelen tussen radio en tussen tv
Echter als hij op radio staat, dan blijft de tv op en wordt het scherm zwart maar begint continue de "LG blokjes" te lopen over het scherm
Schakel je de tv uit, dan is ook de radio uit

Ik heb dus echt de tv nodig om radio te kunnen beluisteren via de soundbar

We willen dus de tv vervangen door "internet radio adapter"

Deze heeft echter geen ingebouwde versterker en dient dus aangesloten te worden op de versterker van bv een home cinema

Wij hebben geen HC maar een soundbar en we willen dus weten of er dan een aparte versterker tussen moet of dat die ingebouwd zit in de soundbar

Aansluiten met de optische kabel gaat, want er zit een optische ingang op

Die soundbar heeft een eigen versterker, ja. Die Dual radio zou je dus zonder andere apparatuur moeten kunnen aansluiten. In dit geval kan het zijn dat die hele systeem-integratie tussen beide apparaten ervoor zorgt dat het altijd via je TV moet werken. Maar het zou ook een instelling kunnen zijn die je kunt veranderen. Misschien kun je er iets van vinden in de manual of online. Ik zou het 'standalone operation' van de soundbar noemen. Hier ook het Twitter adres van LG webcare NL, 't is een leuke vraag voor hun.. https://twitter.com/LG_Webcare_NL
In het laatste geval kun je kijken naar een andere soundbar..

Laatst bewerkt:
Of aan de provider een digitale ontvanger vragen en die gebruiken ipv de ci module

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan