LG Viewty, raar batterijgebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

claud01

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2010
Hallo allemaal.

Ik heb een (redelijk) oude telefoon, een LG Viewty. Mijn telefoon heeft een raar batterijgebruik. In NL moet ik hem namelijk elke avond aan de lader leggen (en over het algemeen stuur ik +/- 5 tot 10 smsjes per dag en bel ik niet) anders is hij de volgende ochtend rond 10 uur leeg. Op vakantie in het buitenland kan hij echter wel 3 dagen zonder opladen aan staan voordat hij leeg is (zelfde gebruik). Je zou toch zeggen dat het roamen meer batterij gebruikt.

Ik heb ook al een nieuwe batterij gekocht en erin gedaan maar ook met de nieuwe batterij is hij net zo snel leeg.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen??

Ik zelf heb ook een LG Viewty, ik kan er hier in nederland ook gemiddeld 3 dagen mee overweg voor de batterij leeg is, verder geen ervaring met deze mobiel in het buitenland...
(zou het aan je bluethoot kunnen liggen) als je een constante verbinding hebt, met bijvoorbeeld de buurman of jongen??

Bleutooth staat altijd uit dus daar kan het niet aan liggen. Toen ik hem pas had ben ik er ook mee teruggegaan naar de t-mobile shop en die hebben alles wat veel stroom kost uitgezet. Het gekke is ook dat hij in spanje dus wel 3 dagen zonder opladen kan.

je zou denken dat het aan de lucht vochtigheid ligt,
misschien dat hij door het vallen een keer een paar connectoren verschoven heeft, die een kleine kortsluiting veroorzaken en met vochtigheid gaat dat natuurlijk nog harder, iets in die trant

Het zou ook kunnen zijn dat je in het buitenland geen 3G verbinding had (en in NL wel). Dat slurpt je batterij sneller leeg. Test het eens door 3G uit te zetten:
1. Menu
2. Instellingen
3. Telefoon instellingen
4. Verbindingen
5. Netwerkinstellingen
6. Netwerkmodus

De netwerkmodus zal standaard op automatisch staan, zet deze op alleen GSM/2G.

Het zou ook kunnen zijn dat je in het buitenland geen 3G verbinding had (en in NL wel). Dat slurpt je batterij sneller leeg. Test het eens door 3G uit te zetten:
1. Menu
2. Instellingen
3. Telefoon instellingen
4. Verbindingen
5. Netwerkinstellingen
6. Netwerkmodus

De netwerkmodus zal standaard op automatisch staan, zet deze op alleen GSM/2G.

Oké, dat heb ik nu gedaan. Eens kijken hoe lang hij het nu volhoudt.

Helaas ook met deze instellingen is de batterij snel leeg.
Gelukkig loopt mijn abonnement bijna af en kan ik een andere telefoon uitkiezen want dit is wel heel vervelend. Elke keer als ik hem nodig heb, is de batterij leeg.

ik houd het momenteel al een volle week vol :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan