LGA775 betekent dat dat die altijd QUAD core processors ondersteunt???

Status
Niet open voor verdere reacties.

haribald

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2008
Hallo pc luitjes...

Ik had een ASUS P5B (LGA-775) moederbord dat na 4 jaar en 1 maand dus de geest gaf....:evil:

Op dat bord had/heb ik een Intel Quad-6600 2400 Mhz processor........
en 4 stuks PC-5300 geheugen....:p

Omdat dit bord niet meer verkrijgbaar is in de winkel heb ik een ander nodig....
Vraag is echter welk bord ondersteunt mijn processor?? Doet ieder 775 socket bord dit?
Ik schiet er namelijk niks mee op als ik een dual core bord zou hebben met en 775 voet want dan wordt vermoed ik maar de helft van mijn processorcapaciteit gebruikt en daarvoor heb ik destijds niet voor de Quuad core Techniek gekozen....:)

Kan iemand me informeren welk bord(en) ik nog kan gebruiken... dat ik het risico loop ook nieuw geheugen te zullen moeten kopen zag ik ook al maar dat is in ieder geval nog beter te doen dan ook nog ens de processor te moeten vervangen zo dik is mijn beurs niet helaas.... :rolleyes:

Je noemt jouw bordje ook wel een socket 775 moederbord.

http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-063493

Dit bordje (zie link) is niet al te duur, en je kan er al je huidige hardware op blijven gebruiken. (Misschien als je een agp videokaart hebt, die past er niet meer op.)

Je kan natuurlijk ook doorsparen voor een modernere 775. Maar dan moet je in ieder geval het geheugen ook vervangen.

Laatst bewerkt:
Het bordje is en heeft ook een 775 architectuur.

Een AGP kaart kon ook al niet meer op het ASUS B5P bord destijds. de XFX geforce 8500 GT is daarom ook een PCI-express16 card, dat zou nog geen problemen op moeten leveren met nieuwe moederborden.

Je geeft aan dat ik bij een duurdere 775 nieuw heheugen zou moetn kopen maar dat moet ik bij dat mainbord van 4-launch ook dat jij aanprijst imers zitten er maar twee slots op en kan ik dus maar 2 GB plaatsen nu ....

mijn hack zit ook en beetje dat DDR2 gehuegn momenteel wel 2 keer zo duur is als dat
DDR3 geheugen dat dus nieuwer en sneller is. het gaat hierbij al snel om een 25 euri meer en de vrag is of ik dan niet beter een bord kan kopen dat luxer is en wel dat ddr3 kan hebben want volgens de specs is dat bord bij 4-launch alleen voor ddr2 ook....

dus eigenlijk komt het erop neer dat ik een mobo zoek waar ogfwel mijn 4 keer ddr2-1GB op kunnen of anders een waar ddr3 op kan dat het bord dan duurder is tja ... het zal dan ook wel beter zijn lijkt me ik zal iets moeten....

ik zie echter door de bomen het bos niet meer en zou nu graag wetn welk bordmijn processor ankan met dan de moglijkheid er ddr3 op te prikken .... :rolleyes:

heb inmiddels een nieuw bordje gekocht inclusie 2 keer 2Gb ddr3-1333

het bleek mijzelf dat alle bordjes met die socket 775 de quadcore processor wel aankonden.... de beschikbaarheid van de bordjes echter is minder, keuze heb je niet echt meer in de kwailiteit can het oude bord kopen lukt niet meer wat er in de handel is nu zijn alleen nog micro-atx bordjes met dus veel minder sloten ed geen sata aansluiting op axhterkant ed meer maar goed dat is de handel .... je moet immers om de 3-4 jaar een nieuwe pc kopen van hun ...... :mad:

ik ben wel tevreden n met het vervangende bordje dat wel mijn index van win7 is van 5,5 naar 7,1 gegaan voor het geheugen ..... dus dat ddr3-1333 is dabn best rap met berekeningen voor degenen met eenm dikke portemonne zou ik dan zeggen koop "ipv 1333 - 1600 geheugen dat is nog sneller..... uiteraard moet je bord dat ondersteunen ....

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan