LibreOffice is uit!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naarling

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2010
Een aantal maanden geleden is een grote groep ontwikkelaars, uit het OpenOffice.org project gestapt. Zij deden dit omdat ze niet tevreden waren met het beleid van Oracle, het bedrijf dat het nauwst betrokken was bij de ontwikkeling van OOo, nadat het Sun had overgenomen. Deze ontwikkelaars zijn wel doorgegaan met hun werk maar nu in de Document Foundation, samen met de ontwikkelaars van het go-OO project. Tezamen hebben zij gisteren de eerste editie van LibreOffice uitgebracht. LibreOffice is, in feite, hetzelfde als OOo 3.3 (wat nog in ontwikkeling is) maar dan met een aantal extraatjes die Oracle/Sun buiten de poort hielden. LibreOffice is, net als OOo, beschikbaar voor een groot aantal platformen en kan worden gedownload van http://www.libreoffice.org/ Een overzicht van de belangrijkste nieuwigheden in 3.3 is hier te vinden.

PS: Het zou, denk ik, een goed idee zijn als een van de admins een verwijzing naar LibreOffice in de titels van dit deel van het forum toe zou voegen.

Ziet er mooi uit alleen heb ik al een slechte ervaring met openoffice dus ik gebruik liever gewoon
Microsoft Office :D

Naarling,

en weet jij ook welke die extraatjes zijn t.o.v. Open Office ?

Groetjes
IvoHs

Het is wat moeilijk vergelijken omdat OOo 3.3 niet af is. Maar het gaat onder andere om de mogelijkheid SVG bestanden direct te importeren. Het importeren van MS Works bestanden. Een dialoogvenster om makelijker een titelpagina aan te maken. De mogelijkheid om experimentele features aan te zetten (welke dat zijn weet ik ook niet). Voor de rest schijnt er onder de motorkap veel schoonmaakwerk te zijn verricht, wat de verdere ontwikkeling zou moeten versnellen. Het lijkt er op dat ze met LibreOffice ook een wat snellere ontwikkelings-cyclus willen hebben. Ze gaan nu op gezette tijden nieuwe versies uitbrengen, zoals bv Ubuntu ook doet.

PS: Het zou, denk ik, een goed idee zijn als een van de admins een verwijzing naar LibreOffice in de titels van dit deel van het forum toe zou voegen.
Pas als er behoefte aan is, kunnen we er over denken en mogelijk een aparte sectie ervoor aanmaken. Zo ie zo is het van de topic starter afhankelijk of deze LibreOffice in de titel van zijn / haar topic zet. Mocht het je opvallen dat er steeds meer vragen over komen, dan kun je een mail sturen naar hoofdmoderator@helpmij.nl

Naarling,

bedankt ik had interesse omdat ik lessen geef in open office. Ook over Ubuntu heb ik een lessenreeks gegeven vandaar

Groetjes
IvoHs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan