Licentie overzicht per klant

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaRichMan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2012
Ik zou graag een soort van licentie overzicht willen maken van mijn klanten.
Ben begonnen met een tabel voor de klanten en nog een tabel voor de software. Maar dan. Puzzelen met een query en formulieren maar krijg het niet zoals ik het graag zou willen.
Het zijn misschien echte beginnensvragen maar hulp is welkom.

Zie afbeelding voor wat ik wil.

Voorbeeld.jpg

Je plaatje laat zien dat de klant meer dan één licentie heeft. Je hebt, zeg je, nu twee tabellen? Daar moet er minstens één bij: tblKlanten_Software. Hierin leg je minstens een KlantID en een SoftwareID vast, zodat je voor elke klant-Software combinatie één record krijgt. Uiteraard zul je nog meer gegevens willen vastleggen in die tabel, maar dat mag je zelf uitzoeken, dat heeft verder ook niks met de oplossing van je vraag te maken.

Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest :confused:

Ik wil een tabel maken en hierin komen alle klanten met hun gegevens te staan.
In een formulier/rapport?? wil ik dan een klant kunnen selecteren en dan zien welke licenties ze hebben of er een licentie aan toevoegen.

Je vraag is duidelijk genoeg, en ik dacht mijn antwoord ook. Niet dus... Je hebt al een tabel met klantgegevens, en een tabel met softwaregegevens. Wat je wilt: een overzicht van welke licenties bij welke klant zitten, kan alleen met een derde tabel. Op basis van die drie tabellen maak je dan een overzicht (of twee) op basis van een hoofdformulier Klanten met een subformulier Licenties, en eventueel een hoofdformulier Licenties met een subformulier Klanten, zodat je op basis van Licenties kunt zien welke klanten hem hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan