Het gaat om een laptop waarop een aantal jaren geleden door iemand van 'een computercursus' een versie van Windows 7 opgezet is.
Na de upgrades naar Win8 en Win8.1 ging het bij Win10 fout waardoor een complete schone herinstallatie van Win10 nodig was.
Sindsdien komt men met de melding 'uw licentie verloopt binnenkort'.
De machine lijkt wel een license-key te kennen, maar die schijnt nu in eens niet langer geldig te blijven.
Heeft dat iets te maken met de oude Windows 7 licentie of komt dat toch door de herinstallatie van Windows 10.
Voor alle duidelijkheid. De laptop is niet van mij maar van een buur.
Ik ben van geen van de upgrades getuige geweest.
De buur is een dermate grote digibeet dat het zeer lastig is om iets zinnigs over de voorgeschiedenis te achterhalen.
Ik vraag me daarom af of er zoiets bestaat als een collectieve Windows 7 licentie,
die nu opnieuw geactiveerd moet worden,
maar wat niet gebeurt omdat de instelling die de computercursus gaf ter ziele is?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Na de upgrades naar Win8 en Win8.1 ging het bij Win10 fout waardoor een complete schone herinstallatie van Win10 nodig was.
Sindsdien komt men met de melding 'uw licentie verloopt binnenkort'.
De machine lijkt wel een license-key te kennen, maar die schijnt nu in eens niet langer geldig te blijven.
Heeft dat iets te maken met de oude Windows 7 licentie of komt dat toch door de herinstallatie van Windows 10.
Voor alle duidelijkheid. De laptop is niet van mij maar van een buur.
Ik ben van geen van de upgrades getuige geweest.
De buur is een dermate grote digibeet dat het zeer lastig is om iets zinnigs over de voorgeschiedenis te achterhalen.
Ik vraag me daarom af of er zoiets bestaat als een collectieve Windows 7 licentie,
die nu opnieuw geactiveerd moet worden,
maar wat niet gebeurt omdat de instelling die de computercursus gaf ter ziele is?
Alvast bedankt voor het meedenken.