Licentie vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janto20

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2011
Hoi,Heb ff een vraagje. Onze pc is laatst kapot gegaan ( was een oem pc) Nu ga ik een nieuwe pc assembleren maar nu is mijn vraag, Moet ik ook nieuwe licentie aanschaffen? of kan ik de licentie van de ouwe pc gebruiken. ??En kan ik gewoon een Oem licentie kopen voor een bestaand pc ( moederbord heb ik al) alleen nieuwe kast en dan die erin zetten... of gaat dat niet zo???

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Je kunt er gewoon een versie van Linux op zetten. Geen probleem!

Maar als je het over Windows hebt... nee. Dan heb je een nieuwe licentie nodig. Zeker met een oem versie wordt de windows versie eenmaal geïnstalleerd aan het moederbord gekoppeld. Andere hardware kun je tot op zekere hoogte vervangen maar het mobo... nee.

Ik had eens een HP pc met een msi mATX moederbordje er in. Na 5 jaar ging juist dat stuk! Ik heb er een zelfde type msi mobo in gezet maar de windows versie wilde niet draaien noch correct installeren. Niet legaal althans.

Dit kan.

Na het installeren van een OEM windows versie zal hij hem niet automatisch kunnen activeren. Je wordt dan gevraagd te bellen naar een nummer van microsoft.
Meestal krijg je dan iemand aan de lijn. (soms krijg je een automatisch bandje).
Leg aan deze persoon uit dat je het moederbord hebt moeten vervangen omdat deze is stuk gegaan en je nu met dit probleem zit. (oude was niet meer te koop O.I.D)
De persoon aan de lijn zal je kopie van windows dan laten activeren.

om je 2de vraag te beantwoorden je kan ook een OEM kopen voor je nieuwe pc: http://tweakers.net/pricewatch/246778/microsoft-windows-7-home-premium-(nl-oem-64bit).html

[edit] let wel, ze kunnen je activatie ook weigeren als ze je niet geloven [/edit]

[edit] als het om windows xp gaat dan kan je na 120 dagen een aanpassing maken. zonder problemen ;) [/edit]

Laatst bewerkt:
Ok thanks, nu heb ik nog een vraagje.. heb een 2e nieuwe pc en daar wil ik win 7 op installeren.. dus enige wat ik nodig heb is een kast en win 7 oem, maar kan ik dat wel gewoon bestellen? heb namelijk ergens gehoord dat als je win oem koopt dat je dan iets van hardware erbij moet bestellen ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan