Licentie windows xp werkt niet, wie kan mij helpen voor vanavond?

Status
Niet open voor verdere reacties.

djceedee

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2011
Hoi, ik heb 2 hp compaq d530 cmt, die morgen de verkoop in gaan, ik had 3 licentiestickers(legale). van windows xp home edition oem versie. 2001 staat er ook op. alleen hij pakt er maar eentje van de 3 stickers!, iemand een idee hoe dit te verhelpen is?
mvg en hartelijk dank alvast! django theeuwes

Heb je niet "toevallig" volumelicenties, die niet meer gelden, zogauw ze een bedrijf verlaten ?

:p

weet ik niet, ik heb ze van een school. Maar hoe kan het dan dat er eentje het wel doen en de andere twee niet?

Daar heb ik geen verklaring voor, maar ga ervan uit dat het illegaal is.
Wil het wel uitleggen, maar moederlief roept dat we aan tafel gaan.
Afz. een systeembeheerder m.n. op school.

Laatst bewerkt:
Een volumelicentie houdt in, dat er per jaar een "fee" betaald wordt per machine. Een soort abonnement i.p.v. een licentie zoals de privegebruiker die kent.
Dat kun je ook zien aan de sticker die op de machine zit, die is anders als een (bv.) oem licentie.
Heb zogauw geen voorbeeld bij de hand.
Dus je kunt proberen Microsoft te bellen (vanwege de activatie) geef je echter weinig kans op succes.

okee

Ja, dan is dat maar zo..., ik begreep dat microsoft gratis licenties verleende aan scholen. eentje doet het ng wel! en dat is genoeg:P, is er anders een andere oplossing voor legale windows? zonder licentie ofzo, en bij setup van windows geeft ie aan dat hij iets mist, setup.ttx ofzoiets

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan