Licentie XP Home

Status
Niet open voor verdere reacties.

steven-w

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2004
Berichten
104
Beste mensen,

Ik heb hier een ASUS Laptop, gekocht bij Mycom met een Windows XP Home Edition licentie erbij. Het installeren geschiedt via het Mycom Clarity Recovery system. Hier staat dus de XP CD als het ware op een verborgen partitie op de harde schijf. Nu is dit een versie waar geen ServicePack 2 in zit. Achteraf SP2 installeren vertraagt de boel onnodig. Overigens zit ik op die Mycom-extra's niet te wachten.

Is het legaal als ik een CD met XP Home Edition met SP2 geïntegreerd hierin kopieer van een bekende en hierbij mijn eigen licentiecode gebruik welke op de onderkant geplakt zit? Of krijg ik dan problemen met het activeren van windows?
 
In principe geldt de licentiecode per versie.
Die van jou is waarschijnlijk een OEM en dáár is de licentie voor.

Wat je KAN proberen is:
Vis je huidige licentie uit het register
Voer die in bij herinstallatie XP.
 
Het probleem is alleen dat als ik XP via die CDROM wil installeren, ik die verborgen partitie kwijtben en daarmee wellicht ook mijn licentie. Is er misschien iemand die mijn vraag kan bevestigen?:confused:
 
Nee, die partitie raak je niet kwijt.

Wanneer je XP installeert vraagt 'ie op welke partitie je het wilt installeren. Dan moet je gewoon de ander kiezen.
 
Oke. Maar ik kom in dat herstelsysteem door herhaaldelijk op F10 te drukken. Werkt dat nog als deze partitie weg is, maar die herstelpartitie blijft staan?
 
Geplaatst door steven-w
Oke. Maar ik kom in dat herstelsysteem door herhaaldelijk op F10 te drukken. Werkt dat nog als deze partitie weg is, maar die herstelpartitie blijft staan?

Heb je geen CD-rom/diskette erbij zitten?
 
Nee dat is de pest. Die hele herstelprocedure zit op die verborgen partitie!
 
Geplaatst door steven-w
Nee dat is de pest. Die hele herstelprocedure zit op die verborgen partitie!

Hmm.. Ik weet niet of je hem dan nog kan roepen..

Als het één file is die je moet starten kan je er vanuit "dos" nog wel naartoe navigeren namelijk.
 
Hmm naja laat anders maar... Vind het risico te groot. Toch bedankt voor het meedenken!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan