licenties

Status
Niet open voor verdere reacties.

basdebaas

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
hallo,
thuis heb ik heel veel software liggen waarvan ik niet weet of die nog geldig zijn of niet. ik heb bijvoorbeeld een office pakket die je op 3 pc's kan installeren, hoe weet ik hoeveel ik al van die 3 gebruikt heb? en als ik office installeer op een pc en ik installeer het besturingssysteem opnieuw en zet er dan weer office op, heeft mij dat dan 2 licenties gekost? en zijn ook bepaalde software gelinked aan een bepaalde pc, of niet?

er valt weinig over dit onderwerp te vinden op internet dus vandaar dat ik het hier probeer.

alvast bedankt,

bas

Deze licenties zijn gelinkt aan het HardwareID van de computer. Dit ID samen met het serienummer wordt geregistreerd op de server van Microsoft. Dit betekend dat een andere computer ( dus andere HardwareID ) niet hetzelfde serienummer kan gebruiken, want die 2 komen niet overeen op de server van Microsoft.

In ieder geval kun je de software gewoon installeren op je PC. Zolang je een legale disc hebt met de software en je krijgt eventueel problemen met het activeren van de software, kun je contact opnemen met de helpdesk van Microsoft om het serienummer alsnog te activeren.

Hoe vaak je windows ook opnieuw installeerd, je verandert geen hardware in je PC, dus kun je elke keer hetzelfde serienummer gebruiken. Je hebt er immers voor betaald, dus behoort het jou toe.

Ik hoop dat je hiermee voldoende informatie hebt.

Succes! Marco

beste marco,

bedankt voor je reactie. dit is precies wat ik wou weten, alleen weet ik nu nog niet of een licentie nog te gebruiken is of niet, weet jij misschien een programmaatje dat dat voor mij kan checken?

mvg,

bas

Je kunt de installatiesleutel controleren door het programma zelf te installeren en te valideren. Als de validatie is gelukt weet je dat de sleutel werkt.

Dit geldt ook zo voor de tweede en de derde licentie welke je dan wel op andere pc's moet gebruiken, want anders heb je 3 licenties op 1 pc gebruikt en kun je ze niet meer op een andere pc gebruiken. Je hardwareID komt dan niet meer overeen.

Een programma om te checken of een sleutel nog werkt en of je je software dan nog kan valideren ken ik niet. Maar misschien zijn er nog andere helpers die dat weten.

Succes !

Marco

bedankt voor je reactie, dit is wat ik wilde weten. wat mij betreft kan deze vraag op opgelost.

bedankt,

bas

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan