lichte 13" laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

syt vicious

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 apr 2010
Ik ben op zoek naar een lichte laptop, liefst met een scherm van rond de 13". Ik ga naar het buitenland en zoek een laptop die ik makkelijk mee kan nemen, en liefst ook een beetje redelijke batterijduur.
Ik zal deze voornamelijk voor internet gebruiken.
Daarnaast zal ik hem gebruiken voor muziek luisteren en een beetje youtuben, af en toe een beetje foto's bewerken (niets heel heftigs), skypen, blog bijhouden. Geen enorm spannende dingen dus.

Ik had zelf al de Sony Vaio VPC-Y11S1E/S gevonden (http://www.sony.nl/product/vn-y-series/tab/overview), die ik echt prachtig vind (ook belangrijk...).
Mijn vader kwam ook nog met de Dell inspiron 13z (http://www1.euro.dell.com/nl/nl/thuis/Laptops/inspiron-13z/pd.aspx?refid=inspiron-13z&s=dhs&cs=nldhs1), die een stuk goedkoper is dan de Vaio, en volgens hem ook sneller?

Welke zouden jullie me aanraden? Andere merken en modellen kan natuurlijk ook. Mijn max. budget is €800,- maar minder is natuurlijk nooit erg :)

Deze

deze laptop heb ik voor school. Hij weegt 1,6 kilo, erg licht dus. 13,3".
wat vind je van deze

Als geld geen rol speelt: zonder enige twijfel die Sony de beste en snelste

Voor 899,- heb je een MacBook 13" Heel stil, 2 kilo, 6+ uur aan accu en vooral snel en stabiel!

Ben je student dan kun je hem voor ongv. 830 euro krijgen...

Dank voor de tips allemaal. Helaas ben ik geen student (meer), dus krijs ik geen korting op een MacBook, en zelfs met korting gaat hij toch wel boven mijn budget. En als ik voor een macbook zou gaan zou ik toch eerder voor de MacBook Pro gaan, en die is nog duurder... Dat komt later misschien nog wel een keer, als ik groot ben ;)

@ mrmusic: wat maakt de Sony beter dan de Dell (of de Acer die gast0167 aandroeg)?

laat ik eerlijk zijn.
Die acer vind ik zelf niet zo heel geweldig.! MAAR!

dat komt door het volgende. ik draai virtuele machines op mijn laptop, (misschien weet je wel wat dat is), en dat trekt nogal veel RAM geheugen. In die laptop zit "maar" 4 GB ram, en voor een laptop, geloof mij, is dat nog best goed. maar, zoals jij zei, jij gebruikte hem voor youtube, msne enzovoort, dan kan ik hem echt aanraden. hij is snel, en die 4 GB is voor dit soort items goed. hij is licht, dat vind ik zelf erg positief, aangezien ik hem altijd mee naar school neem. en als je er ook nog is leuk windows 7 bij krijgt. ik raad hem wel aan.

Misschien moet je hem ook even vergelijken met die sony. Maar ik raad opzich deze wel aan.

I(ik heb hem even vergeleken met Sony, maar ze lijken wel op elkaar. Al heb ik zelf geen goeie ervaring met Sony, en mrmusic wel. De keuze is aan u)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan