lichte messenger voor icq en msn gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

zoomer

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2003
Dag,

Ik zoek een programmaatje (liefst zo licht mogelijk) waarin ik zowel mijn icq- als msn-account kan gebruiken zonder dat ik dus msn-messenger hoef te installeren.

Welke programma's zijn goed, licht, VEILIG en hoe werkt het? Zie ik alle 'buddies' van beide systemen in één scherm ofzo?

B.v.d. voor jullie antwoord.

GAIM kan ook, die is lichter dan Trillian. Screenshots tonen wel hoe het werkt.

Gaim lijkt mij idd de beste keuze.
Ben nogal voor opensource software.
Onder linux gebruik ik alleen maar gaim.

Bedankt! Werkt goed! Alleen, hoe kan ik bestanden ontvangen. Iemand stuurde mij een bestandje (vanuit msn) maar ik heb 'm nooit zien binnen komen. Meerdere keren heeft ze het geprobeerd.

Tja officieel ondersteunt GAIM geen filetransfers. Blijft volgens mij toch altijd een gok of het werkt, zelfs met MSN messenger. Je hebt nu eenmaal altijd te maken met verschillende configuraties en firewalls/proxies. Kwestie van kijken of instellingen goed staan en welke fouten je terugkrijgt. Meestal is het wachten op een nieuwere versie en dan opnieuw proberen of het werkt.

gaim ondersteunt file transfer ik gebruik het vaak en het beheer van file transer is ook beter dan een messenger met een appart venster van wat bezig is etc.
Het kan heel meschien wel zijn dat de windows versie het niet ondersteunt maar dit betwijfel ik sterk

Ik weet wel dat het wel ingebouwd is, maar op de faq staat dat het eigenlijk niet is geimplementeerd. Dus blijft het vaak de vraag of het vaker niet werkt dan wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan