• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lichtgrijze lijnen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

evelien_

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2024
Hey, ik heb in mijn tabel in excel licht grijze lijnen staan die ik graag weg zou hebben (zie bijgevoegde screenshot). Volgende zaken heb ik al geprobeerd maar werken niet
- celrand opmaak - geen omtreklijnen naar alle lijnen/enkel buitenomlijning
- cellen samengevoegd en gesplitst
Kunnen jullie mij verder helpen om deze lijnen weg te krijgen? Ik heb het document niet zelf opgesteld en de persoon die het opgesteld/bewerkt heeft weet ook niet hoe dit komt.

Alvast Bedankt
1732636797254.png

1732637278671.png

Ga naar Beeld, hier vinkje bij rasterlijnen weg klikken.

1732637245902.png
Of alle cellen kleuren met wit.

Bijlagen

• 1732637041626.png
    1732637041626.png
    16 KB · Weergaven: 5
mooie foto maar daar zijn we hier niets mee, plaats een voorbeeldbestandje zonder privacygegevens.

mooie foto maar daar zijn we hier niets mee, plaats een voorbeeldbestandje zonder privacygegevens.
Heeft u het op mijn foto? Hoe wilt u dat ik mijn probleem aantoon als ik niet weet wat het probleem is, en dus ook niet kan reproduceren? De informatie in deze tabel is niet confidentieel. Ik wil gerust mijn foto verwijderen maar ik denk niet dat op basis van mijn uitleg duidelijk is wat mijn probleem juist is.

Je hebt het over een tabel.
Al eens geprobeerd met "Tabelontwerp"?

Maak een kopie van je origineel, verwijder alle gevoelige info en upload dan deze kopie.

Heeft u het op mijn foto? Hoe wilt u dat ik mijn probleem aantoon als ik niet weet wat het probleem is, en dus ook niet kan reproduceren? De informatie in deze tabel is niet confidentieel.
Plaats je bestandje dan hier, dan kunnen we zien wat er fout loopt, zo is het alleen maar gissen voor ons.

Kijk eens bij voorwaardelijke opmaak.

Is dat niet gewoon op het tabblad Start > 'Randen' naast het vakje 'Onderstrepen' en dan kies je > Geen rand

Laatst bewerkt:
Hoe wilt u dat ik mijn probleem aantoon als ik niet weet wat het probleem is
Door een voorbeeld bestandje te plaatsen kunnen we er misschien samen uitkomen.
We hebben nu meerdere malen hierom gevraagd maar u plaats hier niets.
Zo komen we niet verder.

Eerst alles selecteren!
Is dat niet gewoon op het tabblad Start > 'Randen' naast het vakje 'Onderstrepen' en dan kies je > Geen rand

Jij schrijft:
De informatie in deze tabel is niet confidentieel. Dus niet vertrouwelijk. Dan verwijder je persoonsgegevens en plaatst het bestand. Kun je zo in de editor slepen.

Laatst bewerkt:
Bij deze het bestand.
Ik zie in je bestand niet het 'probleem' dat je in je oorspronkelijke bericht met een screenshot hebt beschreven. Is het wel het goede bestand? In jouw bestand staan de lijnen namelijk wél goed. Dus ofwel je hebt het probleem zelf (onbewust?) opgelost, ofwel het was er niet.

Wat ik wél constateerde: in kolom I heb je van de range I2-I44 een samengevoegde cel gemaakt. Ik weet niet of dat de bedoeling was, maar daarmee staat dus alle tekst die je daar invult in één cel, bovenaan. Lijkt mij niet de bedoeling. Daarnaast kun je natuurlijk ook geen lijnen 'zien' die overeenkomen met de lijnen van de overige cellen in de overeenkomende rijen.
Dat is natuurlijk simpel op te lossen door de cellen niet samen te voegen, en dan de cellen een lijn(kleur) te geven. Daarvoor hoef je natuurlijk geen kolom te verwijderen (peter ;))

Hierbij de aangepaste versie.

Bijlagen

@OctaFish op het blad schoonmaker2 staan na het verwijderen van alle lijnen nog steeds de grijze lijnen, volgens mij heeft dat te maken met de pagina einden.

Mooi om te lezen.
Je mag dan nu deze vraag aanmerken als "opgelost".
Dat doe je helemaal rechts bovenaan bij het begin van je vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan