Lichtjes branden en start niet op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie31

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Berichten
263
Hallo,

Ik heb een HP DV6540 en kunnen repareren, door een condensator te vervangen op het moederbord.
Dus nu wilde ik de pc testen, en het volgende gebeurd:

1. Stroom aansluiten => sommige lichtjes gaan aan, ook op het moederbord
2. De start knop indrukken => begint lichtjes op te starten ( ventilator maakt een toertje, dvd station leest, ...)
het scherm gaat aan en direct weer uit en ik kan de pc dan niet meer opnieuw starten.

Indien ik dat wel wil doen moet ik net adapter ontkoppelen en opnieuw inpluggen.
Weten jullie wat misschien hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?


Groetjes
 
Hallo

Dit :

" HP DV6540 en kunnen repareren " en ... "het scherm gaat aan en direct weer uit ..."

Spreken elkaar toch tegen hoor.

Dit model is gevoelig voor langdurige/extreme oververhitting --> g.p.u./motherboard chipset komt los van het motherboard.

De hoofdoorzaak ---> verstopte heatpiperadiator door stof.

De symptomen van een dergelijk defekt zijn precies zoals jij omschrijft.

Peter
 
Maar kan ik ooit nog het toestel opnieuw doen laten werken indien ik deze heat pipe radiator schoonmaak,
En als ik de g.p.u. opnieuw op het moederbord krijg bestaat er dan een kans dat de computer wel opstart?
 
Hallo

Heatpipe radiator dient sowieso zuiver/stofvrij te zijn/worden gemaakt...

"als ik de g.p.u. opnieuw op het moederbord krijg"

Zonder het korrekte materiaal en ervaring zal/kan dit nooit tot een definitieve herstelling leiden.

Zeker niet bij dit model...

"door een condensator te vervangen op het moederbord." --> zelden of nooit gaan condensatoren bij laptops defekt.

Wat en hoe is dus ook een vraagteken.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan