Lichtkrant protocol

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomasw

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Berichten
65
Bekijk bijlage MML16R_16CN_24R_24_CN_Protocol AM004-0312803127 LED Display Board V2 2.pdf

Hoi allemaal,

Bij de lichtkrant van mij zit een protocol. Dit protocol heb je nodig om via een aangepast (dus niet meegeleverde maar bijv. zelf gemaakte) programma de lichtkrant te bedienen.

Nou heb ik heel veel geprobeerd met het protocol, maar de lichtkrant reageert niet. Ik weet dus niet precies wát ik naar de lichtkrant toe moet sturen via een COM-poort. Ik weet wel zeker dat ik verbinding heb met de lichtkrant, maar ik weet niet goed welk commando ik precies moet sturen door middel van het protocol.

Het protocol zit als bijlage in een pdf-bestand. Verdere informatie over de lichtkrant staat hier ook in.

Mijn vraag is: Weet iemand welk commando ik naar de lichtkrant moet sturen om bijvoorbeeld op regel 1 in het rood 'TEST' te laten zien? (de effecten voor de inkomende tekst en de uitgaande tekst is gewoon 'immediate')

Alvast bedankt.:thumb:

Protocol staat bovenaan dit bericht.
 
Hoe weet je dat je verbinding hebt?


Kijk in de manual vooral even naar het begin bij punt 4. Daar staat beschreven wat je over de lijn moet sturen. In het vervolg van de handleiding worden de diverse mogelijkheden uitgediept.
 
Hallo RogerS,

Bedankt voor het reageren op mijn vraag.
Ik weet dat ik verbinding heb met de lichtkrant omdat als ik stap
1 uitvoer (met het toewijzen van ID), krijg ik antwoord van de lichtkrant.
Ook gaat eerdere tekst heel even weg als ik iets stuur.

Ik heb in de manual bij punt 4 gekeken. Ik heb geprobeerd wat er staat maar ik weet nou niet of ik bij het invullen van commando's haakjes moet gebruiken en spaties etc.
Weet jij dat wel? Zou je misschien een voorbeeld kunnen geven?

Bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Van wat ik er van begrijp zou het zoiets moeten zijn

<ID01><L1><PA><FA><MB><WC><FA>Test[XOR("<L1><PA><FA><MB><WC><FA>Test")]<E>

Met de XOR bedoeld men waarschijnlijk de XOR op alle losse karakters van het commando.

Dit zou de knipperende tekst "Test" moeten opleveren.
 
Ik heb dit geprobeerd en ik krijg als antwoord van de lichtkrant terug: "NACK6".
Volgens de handleiding bij het protocol (zie: pdf bestand) betekent dit "Wrong xor result". Wat die 6 erachter betekent, weet ik niet.
Maar de lichtkrant laat geen 'Test' zien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt. De handleiding geeft helaas niet aan over welk deel je de XOR moet nemen en hoe je dit precies doet. Er zijn namelijk meer manieren, die uiteraard een verschillende uitkomst opleveren.

In mijn voorbeeld ging ik trouwens uit dat je paneel het ID "01" heeft gekregen. Klopt dit?
 
Het enige dat ik nog kon vinden is dat het inderdaad de XOR over het data gedeelte is, dus dat hadden we al goed.

De XOR moet er als volgt uit (denk ik):


tekst="<L1><PA><FA><MB><WC><FA>Test"
result = 0
for i=1 to length(tekst)
result = result xor tekst
i=i+1
next i

het resultaat (result) moet je vervolgens omzetten in hexadecimaal en weergeven als string met vaste lengte 2. Altijd met 2 posities werken. Het resultaat ligt altijd tussen 00 en FF.
 
Klopt. De handleiding geeft helaas niet aan over welk deel je de XOR moet nemen en hoe je dit precies doet. Er zijn namelijk meer manieren, die uiteraard een verschillende uitkomst opleveren.

In mijn voorbeeld ging ik trouwens uit dat je paneel het ID "01" heeft gekregen. Klopt dit?

Ik had het ID op 01 ingesteld voor de zekerheid. Als het ID niet 01 was, zou ik geen antwoord krijgen van de lichtkrant.
 
Het enige dat ik nog kon vinden is dat het inderdaad de XOR over het data gedeelte is, dus dat hadden we al goed.

De XOR moet er als volgt uit (denk ik):


tekst="<L1><PA><FA><MB><WC><FA>Test"
result = 0
for i=1 to length(tekst)
result = result xor tekst
i=i+1
next i

het resultaat (result) moet je vervolgens omzetten in hexadecimaal en weergeven als string met vaste lengte 2. Altijd met 2 posities werken. Het resultaat ligt altijd tussen 00 en FF.


Helaas komt er nog steeds geen tekst op het scherm te staan. Weer krijg ik een melding terug waarin staat: "Nack".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan