lichtpaars verticaal lijntje op beeldscherm laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

comp 4 lyf

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2008
Wanneer ik mijn laptop opstart verschijnt er al meteen een lichtpaars lijntje van 1 pixel breed op men scherm. Het loopt verticaal over men hele scherm.
Wanneer ik op een server connect van een (first person shooting) game dat ik speel verdwijnt het lijntje soms voor 5 minuten dus ik denk dat het al zeker geen dode pixels zijn.

Iemand een idee wat dit probleem is en hoe ik het eventueel zou kunnen oplossen?
Alvast bedankt ;)

Hoi,

Soms heeft het te maken met een slechter of defecte verbinding tussen je grafische kaart en het beeldscherm in de deksel.
Als je het lijntje ziet, en je beweegt de klep naar voren en achteren, is het dan voorbij?

Je zou kunnen proberen de driver van je grafische kaart te herinstalleren maar ik denk niet dat het daaraan ligt, want je hebt het al direct als je laptop start en dan is de driver nog niet eens geladen.

Nee :( hoeveel ik men scherm ook beweeg het heeft geen invloed op het lijntje
Men drivers heb ik onlangs allemaal nog upgedate omdat ik dacht dat het daar misschien mee te maken zou hebben maar helaas.
Hetgene wat ik wel raar vind is dat als ik connect op zo'n server of de sreensaver gaat aan dat het lijntje dan verdwijnt, ik heb de indruk dat het verdwijn wanneer de laptop een iets zwaardere taak moet uitvoeren.

Ik weet niet of dit veel uitmaakt maar wanneer ik mijn cursor van men muis ver het lijntje plaats zie ik men cursor en niet het lijntje.

Laatst bewerkt:
nog 2!

Ok, dus 4 dagen geleden kwam er een gele streep bij... deze zit volledig links tegen de kant van het beeldscherm. Vandaag is er net weer 1 bijgekomen! een groene deze keer, deze zit iets over het midden naar rechts.

Wat me wel opvalt is dat de gele lijn er alleen is als er een witte achtergrond is zoals nu bv met het internet, op deze site heb ik de gele streep maar wanneer ik bv naar een site ga met een zwarte achtergrond of ik sta op men bureaublad verwijnt ze.

De groene streep is sinds ik ze heb (1 uur geeden) nog niet verdwenen.

Help plz! Wil echt een oplossing vinden :confused:

bedankt.

Hoi,

Vrijwel zeker een hardwareprobleem, dat 'op afstand' uiteraard niet te traceren is.
Zoals gezegd, veelal ligt het aan een losse connector van het scherm op het moederbord, of is de kabel beschadigd.
Dit is alleen vast te stellen door het apparaat open te maken.
Dus advies: naar de reparateur er mee.

hey

hey,

Het kan inderdaad misschien wel aan men kabel liggen maar dan blijft het me nog steeds verbazen dat ik het gele alleen krijg met witte achtergrond, en dan het paarse weggaat wanneer men laptop een zware opdracht uitvoerd (vb het downloaden van een bestand)

ook wanneer hij op de screensaver gaat is de paarse lijn weg en de gele ook (groene nog niet getest).

Bedankt voor je reactie!

Nou ja, hoe dan ook.
Als je de driver opnieuw hebt geïnstalleerd en/of geupdated kan het daar niet aan liggen.
En lijkt het alleszins op een hardware-probleem.
Bij een gewone pc kan je dan nog van alles controleren door er een andere monitor op te zette, een andere kabel, desnoods een andere grafische kaart.
Maar dat is met een laptop nu eenmaal niet mogelijk.
Bedenk me nu dat je nog zou kunnen proberen er een externe monitor op aan te sluiten.
Als je daar het probleem ook hebt, is het niet het beeldscherm van je laptop, of het kabeltje er naar toe, maar de grafische kaart van de laptop, die in veel gevallen onderdeel is van het moederbord op een laptop.
Ook dan zal je hem moeten laten repareren, maar weet je in elk geval iets meer.

hey

hey,

bedankt voor je reactie, het herinstalleren van men grafische kaart zen drivers heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd. Maar ik heb wel al eens een screenshot genomen en daar staan de streepjes niet op. Mensen vertelden me dat het een teken was dat de grafische kaartniet kappot zou zijn?

Ik kan in ieder geval wel de grafische kaart en drivers proberen herinstalleren maaik weet niet precies hoe ik daar aan begin

Dat klopt, als je op een screenshot geen afwijkingen ziet verlaat het signaal op de juiste wijze de videokaart.
Blijft dus over het beeldscherm.
Zoals "Teun.van.Veelen" al schreef zou je kunnen proberen wat een externe monitor doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan