Lidl pc AMD Athlon64 X2 5000+ dual core

Status
Niet open voor verdere reacties.

glennfernando

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2000
Berichten
19
Hallo,
kan iemand mij vertellen of deze aanbieding van de Lidl de moeite waard is kwa prijs / kwaliteit verhouding?
Of kan / moet ik met dezelfde budget iets beter krijgen?

bedankt alvast!
 
processor en alles is wel goed wat ik in de folder zag staan gisteren alleen vond ik er wel weinig werkgeheugen opzitten enzo. (1GB volgensmij) omdat een aantal programma's al 1GB vereisen is het slim om in dat geval nog 1GB erbij te zetten. wel goed aantal accesoires en software bijgeleverd.

Overigens is computer spul wat je bij de Lidl koopt niet altijd van evengoede kwaliteit en kunnen er dingen aan mankeren.

het budget is wel redelijk goed geprijst het is iets goed koper dan wanneer je een vergelijkbare pc ergens anders koopt.
 
processor en alles is wel goed wat ik in de folder zag staan gisteren alleen vond ik er wel weinig werkgeheugen opzitten enzo. (1GB volgensmij) omdat een aantal programma's al 1GB vereisen is het slim om in dat geval nog 1GB erbij te zetten. wel goed aantal accesoires en software bijgeleverd.

Overigens is computer spul wat je bij de Lidl koopt niet altijd van evengoede kwaliteit en kunnen er dingen aan mankeren.

het budget is wel redelijk goed geprijst het is iets goed koper dan wanneer je een vergelijkbare pc ergens anders koopt.

Inderdaad, van die geheugen had ik al zoiets gedacht!...... t ging mij om ik voor die prijs elders beter af / goedkoper uit ben.
Ik weet dat de Intel dual core processoren sneller ( vanaf de 6600 denk ik ) en zuiniger (?) zijn, maar is dat verschil goed te merken?...... ik heb nog nooit een AMD gehad.
Wat ik wel gelezen had is dat de Targa sevice over t algemeen wel goed is..... iemand ervaring mee gehad?

Dit artikel brengt mij wel aan het twijfelen!
http://tweakers.net/nieuws/43759/Gametest:-mainstream-cpus-Intel-en-AMD-vechten-het-uit.html
 
Laatst bewerkt:
ik zou het niet weten of een AMD beter is want mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar intel en gebruik ik dus geen AMD.
maar het schijnt dat je niet zo heel veel verschil merkt als je niet gaat photoshoppen, videobewerken, zware games, etc.

oja, die test ging niet om de lichtste software maar ja, de intels zijn wel iets beter maar niet als je gewoon de standaard dingetjes doet, dan valt het volgensmij allemaal wel mee.
 
Laatst bewerkt:
Targa koopt gewoon zijn spullen op de markt en zet die compjes in elkaar, maakt echt niet uit of je er dan eentje hebt van Medion, van de plaatselijke pc boer of Targa, kijk wat erin zit, en oordeel daarover, het zijn tenslotte allemaal andere merken die erin gemonteerd zitten, en ik zie ze hier weinig ter reparatie, dus uitgeballanceerd zijn ze wel.

Overigens kun je ook niet over "beter" of "slechter" praten wat betreft de processoren, de één zal wat sneller zijn in het verwerken van sommige gegevens en de andere weer op een ander vlak, maar de totale configuratie maakt dat in feite uit, niet alleen de gigahertzjes van de processoren.

Wel is de Core 2 Duo's iets sneller dan de AMD's in de diverse testen, maar hoe moet je dat vergelijken?
Alles is anders, ook de moederborden ervoor, en ik vind het maar nattevingerwerk.

En ze doen beide hetzelfde, de gegevens verwerken.
 
niet gaat photoshoppen, videobewerken, zware games, etc.
.

Daar ligt mijn mening toch iets anders, beide frabikanten zijn gewaagt aan elkaar dus het is meer een kwestie van voorkeur. AMD is zelfs een hele lang tijd meer aanbevolen geweest voor games dan een intel. Kijk naar de fx-serie. Ik videobwerk en photoshop op een singlcore amd zonder problemen. AMD haalt meer rendement uit zijn berekenining dan een intel. Tegenwoordig is dat misschien minder met de nieuwe procs van intel.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan