liedjes downloaden met een code?

Status
Niet open voor verdere reacties.

therisque

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2009
Hoi.

Ik zit in een band. Wij willen op onze website onze eigen liedjes plaatsen zodat mensen deze kunnen downloaden.
Nou willen we het zo inrichten dat wij zelf mensen een unieke code verstrekken en zij na het invoeren van deze code op onze website de nummers kunnen downloaden. Het zou mooi zijn als daarbij de regel is: elke code kan één keer gebruikt worden. Het zou om maximaal 100 unieke codes gaan, dus 100 downloads.
Liedjes zouden dan (denk ik) het makkelijkst gedwonload kunnen worden als een zip bestand.

Ik ben wel een beetje thuis in html/dreamweaver/flash maar volgens mij zou ik hier met tabellen en SQL of PHP moeten werken en daar weet ik echt nada van af:confused:
Googlen heeft tot nu toe niet bijster veel resultaat opgeleverd.

Wie kan ons hiermee helpen? Misschien weet iemand een software die hiervoor gebruikt kan worden o.i.d.?
Alvast bedankt!:thumb:

Diverse webwinkel software biedt ondersteuning voor downloads. Bijv. ZenCart of Wordpress met Woocommerce plugin.

Als het MP3 bestanden zijn heeft Zip geen zin. MP3 is al gecomprimeerd.

Bedankt voor je suggestie, ik check het uit.
Ik weet dat mp3's al samengeperst zijn, met zip bedoelde ik ook niet om te comprimeren maar om in één keer alle mp3's te downloaden ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan