Lient kan geen verbinding maken met de domein

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joeri9606

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2007
Hallo,

Ik heb sins kort een server geinstaleerd windows server 2003. ik heb ad geinsteleerd maar ik kan geen verbinding maken met de server dan krijg ik de volgende fout

Let op: deze gegevens zijn bedoeld voor een netwerkbeheerder. Neem contact met de netwerkbeheerder op als u geen netwerkbeheerder bent. Meld bij uw netwerkbeheerder dat u deze gegevens hebt ontvangen en dat deze gegevens zijn opgeslagen in het bestand C:\Windows\debug\dcdiag.txt.

De volgende fout is opgetreden tijdens het opvragen van de Service Location (SRV)-bronrecord in DNS dat wordt gebruikt om een Active Directory-domeincontroller te vinden in het domein bijman-joeri.local:

De fout is: DNS-serverfout.
(foutcode 0x0000232A RCODE_SERVER_FAILURE)

De query was voor de SRV-record van _ldap._tcp.dc._msdcs.bijman-joeri.local

Mogelijke oorzaken van deze fout zijn:

- De DNS-servers die door deze computers worden gebruikt bevatten onjuiste hoofdservers. Deze computer is geconfigureerd om de DNS-servers met de volgende IP-adressen te gebruiken:

192.168.1.1
192.168.1.100
.
Eén of meer zones hieronder bevatten onjuiste overdracht:

bijman-joeri.local
local
. (hoofdzone)

Klik op Help voor meer informatie over hoe u dit probleem kunt oplossen.
--

Kan iemand mij helpen?:(

Alvast bedankt:thumb:

Joeri

Dit probleem had ik ook. Je moet DNS installeren op je server, en zorgen dat de computer in dezelfde ip-range zit als je server. Laat even weten of het lukt.

Ik hoef dan verder niks in de dns te veranderen? en rang bedoel je mee gatway: 192.168.1.1 toch of Voorkeurs dns: 192.168.1.1

Je moet je server als voorkeurs-dns instellen, en als uitwijk je internet-router. Ik neem aan dat de server 192.168.1.100 heeft, dus die als voorkeurs DNS-server instellen.
192.168.1.1 (ip-adres van router) als uitwijk instellen.

Uitleg: De router reageert op DNS aanvragen dus wordt de SRV DNS-query daaraan gesteld. De router kan geen antwoord geven m.b.t. een SRV DNS-record. Dat kan alleen een Microsoft DNS-server in het domein.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan