Lifecam VX-1000 in VirtualBox XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vincent1993

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Goedenavond,

Ik heb een dual boot met windows xp en linux ubuntu. Xp gebruik ik eigenlijk alleen voor mijn webcam, dus ik heb nu virtualbox geinsteleerd in linux en daarop windows xp. Alles werkt goed, behalve dat windows mijn webcam niet pakt! Ik heb al iets geprobeerd met install guest additions, maar ik kom er niet uit. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt,
Vincent

Guest additions zijn handig, maar volgens mij niet nodig voor usb devices.
De gebruiker die virtualbox draait moet wel rechten hebben onder linux om usb devices te kunnen gebruiken. Draai virtualbox maar eens als root en kijk of dan de usb device opties wel gebruikt kunnen worden bij je vm instellingen.
Ik meen dat je udev moet instellen om je devices onder /proc/bus/usb ook schrijfbaar voor de gebruiker van virtualbox te maken. Als het goed is ben je al lid van de groep vboxusers dus die groep is daar geschikt voor
HTML:
Under hardy, edit /etc/udev/rules.d/40-basic-permissions.rules to say the following:

# USB devices (usbfs replacement)
SUBSYSTEM=="usb", ENV{DEVTYPE}=="usb_device", MODE="0664", GROUP="vboxusers"
SUBSYSTEM=="usb_device",                MODE="0664", GROUP="vboxusers"

Zegt de ubuntu wiki
Onder debian is het toch net even anders

Links in het instellingen scherm staat wel serial ports. Zowel als ik het program als root draai of gewoon. moet ik daar iets mee doen?
en dat udev instellen, kan je dat iets meer toelichten?
bedankt!

Ik denk dat dat de oplossing is. Ik ga het meteen proberen. Is er een mogelijkheid om mijn guest van ose naar sun over te zetten?

bedankt alvast

Heb sun geinstaleerd, ben nu xp aan het instaleren. De usb optie staat tussen de instellingen, dus ik denk dat ik er nu wel uitkom. Zet hem op opgelost, ik laat horen of het gelukt is:)
bedankt!

Toch weer een probleem, de usb optie staat bij instellingen, ik kan de usb lifecam camera toevoegen en andere usb apparaten, maar windows ziet alleen mijn printer (officejet). iemand een idee?

hallo, ik weet niet of ik deze bericht hier mag plaatsen (sorry daar voor dan)
maar ik sinds vandaag een microsoft vx-1000 webcam gekocht, voor op mijn laptop.
Maar nu heb ik hem aan gekoppelt en alles maar nu heb ik allemaal blauw, groen en rode spikkel hier en daar. Ik kan mezelf wel zien maar op sommige plekken zitten die spikkels:(

hij is aan gesloten op een :
acer extensa 5620Z vista bisniss

kan iemand mij hierbij helpen ?

alvast bedankt

Open je vraag in een nieuw topic, dit topic is al meer dan een jaar oud.
Dus een slotje erop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan