• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

liggend afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruxo

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Berichten
7
Hallo,

Ik heb het volgende probleem met een excel 2003 bestand op mijn werk. Dit bestand kan door meerdere mensen worden gebruikt.

Sinds kort kan ik tabbladen uit dit excelbestand alleen nog maar staand afdrukken. Er is geen afrdukbereik bepaald en het formaat staat op "liggend". Bij afrdukvoorbeeld krijg ik de pagina staand te zien terwijl in het tabblad "pagina" de knop "liggend" is aangevinkt.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt.

Frank
 
Hoi Frank,

Zou je het het bestand waar het om gaat kunnen uploaden als voorbeeld (indien mogelijk)?

Greetz Kevin
 
Misschien dat je instellingen van de printer op staand zijn ingesteld?
Dat kun je controleren door te kiezen voor Bestand - Afdrukinstellingen - Opties. Afhankelijk van het merk printer krijg je dan diverse opties te zien. Het is het proberen waard.

;)
 
Misschien dat je instellingen van de printer op staand zijn ingesteld?
Dat kun je controleren door te kiezen voor Bestand - Afdrukinstellingen - Opties. Afhankelijk van het merk printer krijg je dan diverse opties te zien. Het is het proberen waard.

;)

Hoi,

Bedankt voor de tip maar het heeft niet gewerkt.

Groet,

Frank
 
Hoi Frank,

Zou je het het bestand waar het om gaat kunnen uploaden als voorbeeld (indien mogelijk)?

Greetz Kevin

Hoi Kevin,

Ik heb het bestand bijgevoegd

Groet,

Frank
 

Bijlagen

  • probleem tabblad printen liggend.xls
    71 KB · Weergaven: 52
Hey Frank,

Ik heb net jouw bestand geopend en geprint en hij print het gewoon liggend bij mij + het afdrukvoorbeeld is ook liggend. Vaag of niet? :confused:

Ik vermoed dan ook wel dat er iets vreemds is met de printer instelling of met excel zelf? Je zou eventueel ook even kunnen spelen met de optie BEELD en dan PAGINA-EINDEVOORBEELD?

Greetz Kevin
 
Laatst bewerkt:
Controleer of er een macro actief is.
Die macro kan staan in de persoonlijke werkmap Prsnlk.xls (in de map XLStart), maar ook in een Excel-invoegtoepassingsbestand.
 
Hey Frank,

Ik heb net jouw bestand geopend en geprint en hij print het gewoon liggend bij mij + het afdrukvoorbeeld is ook liggend. Vaag of niet? :confused:

Ik vermoed dan ook wel dat er iets vreemds is met de printer instelling of met excel zelf? Je zou eventueel ook even kunnen spelen met de optie BEELD en dan PAGINA-EINDEVOORBEELD?

Greetz Kevin


Hoi,

Het probleem is opgelost. Door documentcontrole uit het vertrouwenscentrum toe te passen kwam er een apart printerpad uit. Deze heb ik verwijderd en nu functioneert alles weer.

Bedankt.
 
Controleer of er een macro actief is.
Die macro kan staan in de persoonlijke werkmap Prsnlk.xls (in de map XLStart), maar ook in een Excel-invoegtoepassingsbestand.

Hoi,

Het probleem is opgelost. Door documentcontrole uit het vertrouwenscentrum toe te passen kwam er een apart printerpad uit. Deze heb ik verwijderd en nu functioneert alles weer.

Bedankt.
 
Hoi Frank,

Goed om te horen dat het weer werkt, wil je de vraag nog even op opgelost zetten aub? :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan