Lightbox 2 - waar zet ik het neer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tuffie

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2004
Ik wil graag meerdere Lightbox gallery's op 1 pagina plaatsen. Inmiddels het ik het antwoord hierop op het forum gevonden...daar kom ik vast wel uit. Maar nu het volgende... ik heb een sjabloon gemaakt voor een site. De opmaak staat dus vast. Maar nu moeten die scripts natuurlijk bovenin de pagina staan. Kan dat en zo ja waar en hoe doe ik dat want het hoeft maar op 1 (hooguit 2 pagina's) te worden ingevoegd? Of verandert het dan op alle pagina's? Ik hoop dat jullie snappen wat mijn vraag is.

Gr. @let

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je nu precies wilt, maar ik neem even dit aan:

1. Je hebt een script / css voor je lightbox
  2. je hebt een head & body in je html pagina

Als dat zo is dan moet je het script en de CSS in de head van je website plaatsen.

let erop dat de CSS die je in de head van je website zet het .css bestand zal overschrijven indien de class names (id names) het zelfde zijn!

Ja ik was al bang dat het niet helemaal duidelijk zou zijn.
Ik heb een sjabloon gemaakt...die code wordt lichtgrijs weergegeven op mijn site omdat dit dus niet te wijzigen is. Daar staat ook de head dus daar zou ik de script moeten plaatsen maar in principe wijzig je dan iets in het sjabloon..toch?

Code die je in de head staat wordt IN PRINCIPE niet weergegeven.
Dat geld alleen als je de code foutloos schrijft zoals bijv dit loginscript met javascript
zoals je ziet staat het tussen script tags (<script></script>), als het goed is staat uw code ook tussen script tags.

[JS]<script type="text/javascript">
<!--
function checkform ( form )
{
if (form.wachtwoord.value == "leraar") {
window.location.href = '../subpages/leraar.html';
return false ;
}
else {
alert( "Dat is niet het juiste wachtwoord." );
}
return true ;
}
//-->
</script>[/JS]

De dingen tussen de body tags (<body> </body>) worden weergegeven(dus ook als je scripts typt).

Ik heb gewoon het sjabloon in de head aangepast op 2 pagina's waar ik Lightbox wilde hebben en het werkt als een "tierelier". Ik dacht dat het dan op alle sites zou gebeuren maar je kan ze in dreamweaver gewoon per stuk aanklikken.

In ieder geval bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan