Lightbox in CSS... mogelijk???

Status
Niet open voor verdere reacties.

nestles

Banned
Lid geworden
11 sep 2010
Berichten
403
Hallo,

Ik vraag me af of een lightbox in css mogelijk is. Kan hij dan ook infaden zonder jQuery?
 
Dat kan, maar daar moet wel bij worden gezegd dat het in verouderde browsers (IE8 en jonger) niet werkt zonder javascript om mee te helpen.
 
Kan het infaden zonder jQuery of Javascript? Je moet ervan uitgaan dat alle browsers de laatste versie hebben.
Dat voorbeeld dat je me gegeven hebt kan niet faden.
 
Nee, maar dat is met CSS transitions wel voor elkaar te krijgen.
Je moet ervan uitgaan dat alle browsers de laatste versie hebben.
Ik ken jouw situatie natuurlijk niet, maar over het algemeen is dat beslist niet waar. IE8 heeft in NL bijvoorbeeld nog altijd een marktaandeel van 23%.
 
snap ik ;)

ik ken nog iemand die internet explorer 6 gebruikt op een groot dik scherm.
 
Ik heb al wat gegoogled over css transitions maar heb helaas niks kunnen vinden. Zou iemand mij een link kunnen geven erover of wat informatie geven?

Alvast bedankt!
 
Hoi nestles,
De transitions-eigenschap zit in css3, en de voorlopige specificatie van w3c is deze: [url]www.w3.org/TR/css3-transitions/[/URL].

Maar ... lang niet alle browsers ondersteunen deze toekomstmuziek. Hier de browsercheck van half januari 2012 van w3schools: [url]www.w3schools.com/cssref/css3_browsersupport.asp[/URL]:
  • Standaard wordt de transition-css3 nog door geen enkele browser ondersteund, maar met browser-specifieke css doen Firefox, Chrome, Opera en Safari het wel.
  • Internet Explorer t/m 9 doet het helemaal niet.

Voor een crossbrowser oplossing zal je dus voor in- en uitfaden aangewezen zijn op javascript.
Wat is de achtergrond van je vraag of een lightbox het infaden zonder javascript (of jQuery = ook javascript) kan?

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan