lightbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody11

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
Hallo,

ik ben zelf een website aan het bouwen (zonder wordpress e.a. hulpmiddelen), en ik wil graag een lightbox plaatsen met image set waarbij enkel de eerste foto op de webpage verschijnt. De volgende foto's uit de set wil ik pas laten te zien in de lightbox.

De lightbox werkt al, maar het verwijzen naar de overige foto's lukt me niet. Ik moet wss op een of andere manier verwijzen naar een reeks foto's in een map waaruit je foto's kan uploaden vermoed ik, maar ik snap het systeem hierachter niet (bij Wordpress, is dat wp upload systeem of zoiets..)

Wanneer ik met de <a href .. verwijs en foto locatie, dan verschijnen de overige foto's ook al op het scherm. Kan iemand mij helpen?

If you have a set of related images that you would like to group, follow step one but additionally include a group name between square brackets in the rel attribute. For example:
HTML:
<a href="images/image-1.jpg" rel="lightbox[roadtrip]">image #1</a>
<a href="images/image-2.jpg" rel="lightbox[roadtrip]">image #2</a>
<a href="images/image-3.jpg" rel="lightbox[roadtrip]">image #3</a>

Rechtstreeks van de officiële site

Bedankt!

De foto's zijn al wel gegroepeerd onder een [groepsnaam], maar ze verschijnen allemaal op de webpagina. Terwijl ik slechts één foto op de webpagina wil.

Wordt een beetje lastig aangezien LightBox daar niet echt voor ontwikkelt is.

Wat je zou kunnen doen is dit:
HTML:
<!-- CSS -->
<style>
.hideImages {
  display: none;
}
</style>

<a href="images/image-1.jpg" rel="lightbox[roadtrip]">image #1</a>
<div class="hideImages">
<a href="images/image-2.jpg" rel="lightbox[roadtrip]">image #2</a>
<a href="images/image-3.jpg" rel="lightbox[roadtrip]">image #3</a>