lightscribe check BD-station

Status
Niet open voor verdere reacties.

jezusfreak

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jun 2012
hallo allemaal,

ik wil graag lightscribe gaan gebruiken en heb een vrij uitgebreide laptop (acer aspire 8940G) hierin zit een multifunctionele dvd brander (slimtype BD E DS4E1S). nu vraag ik me af hoe ik kan controleren of dit station ook geschikt is om lightscribe te branden. bestaat er misschien een check hiervoor of zo?

Bij een blu-ray speler zit meestal wel een DVD met software en als je dat hebt geïnstalleerd en lightscribe aanwezig is zou je een lightscribe icoontje in het systeemvak van je taakbalk moeten zien.
http://www.buzzypedia.com/reviews/LG_GSA-H20L_Rewriter/images/LogoLightScribe.gif

Waarmee ik niet wil zeggen dat lightscribe niet tot de mogelijkheden behoort als dat icoontje er niet is.
dit is in ieder geval een bd station dat ook blue ray afspeelt want dat heb ik net getest. een dvd met software heb ik niet want dit is een laptop waar alles al opstond. blueray wordt trouwens afgespeeld met acer arcade deluxe. mijn vraag is alleen: hoe weet ik nou of ik ook lightscribe kan branden? hoe kan ik dit controleren?

Ok, als het goed is staat er op de lade het LightScribe logo. Dan is het zeker LS-compatibel. Zover ik het kan vinden word het niet expliciet vermeld, maar het lijkt er wel op dat het erin in zit. Je hebt wel LightScribe software nodig (Zit in Nero & Roxio).

31B7Qg4pD1L.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan