Lightscribe.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snoopy2108

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2010
Hallo Allemaal,

Ik heb een hp computer type A6740Nl met een ligtscribe branden erin.
Ik gebruik als software Acoustica cd-dvd labelmaker en ik gebruik dvd's die goudkleurig zijn, ik kan in de software aan de rechterkant kiezen wat de dvd voor kleur heeft om te drukken nu heb die instelling op (full color) Ik heb gprobeerd heb op gold kleur te zetten maar dan krijg ik error met branden vandaar dat ik hem op full color heb gezet

De cover word er in grijs tinten op gedrukt niet in kleur zoals het origineel is is dit normasal of doe ik wat fout.
Is de eerste dvd die ik er meegemaakt.

Wat mijn vraag is is ligtscribe ook in kleur te doen dat je het op de dvd het zelfde krijgt als origineel.

Bedankt alvast voor de reactie.

Rene

Ten eerste: om Lightscribe te kunnen gebruiken, moet je wel media (schijfes) hebben, die Lightscribe aaknunnen. Deze schijfjes hebben op de voorkant een speciale coating, waar een afbeelding of tekst in kan worden gebrand. Als je "gewone" schijfjes gebuikt, kan dat niet.

Lightscribe werkt NIET in kleur. Wat er feitelijk gebeurt, is dat de brander letterlijk een laagje in de schijf verbrandt. Er wordt niets "geprint". De afbeelding zal er daarom altijd zwart uitzien. Als je een schijf wilt met een opdruk in kleur, moet je ouderwetse stickers gebruiken.

Welke versie van Acoustica gebruik je? Best kans dat het programma je brander of de media niet herkent. Ik zie op de website dat vanaf versie 3 de HP direct labeling Lightscribe branders worden ondersteund.

Wat gebruik je voor brandsoftware? In NERO versie 9 (en 8 ook, dacht ik) zit ook een Lightscribe functie. Probeer het anders daar eens mee. Nero is misschien wat minder kieskeurig omdat het héél veel verschillende branders en media ondersteunt.

versie van acoustica 3.32 die heb ik van het werk omdat ze voor mij een tweede licentie sleutel heb aangevraagd.

als brand programma gebruik ik BurnAware Professional en Magic Burning Studio.

Ik vind het geen probleem hoor als het in grijs of zwart en niet in kleur is.

alles werkt prima

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan