Ligt dit aan de koeling?

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazy_mikew

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Goede dag,

Al een tijdje heb ik het probleem dat als ik een Spel speel of een beetje zwaar programma draai bijvoorbeeld een DVD branden dan loopt het beeld vast en het geluid blijft hangen de enige optie om verder te computeren is de aanknop 5 seconden indrukken en dan opnieuw opstarten.

Nu is mij al vaker verteld dat het aan mijn Videokaart ligt, niet waar ik heb de nieuwste nvidia kaart gekocht en nog steeds dat probleem en de temperaturen in everest na vastlopen zijn:
Moederbord: 34 Graden
GPU 58 Graden
WDC WD2500jd-oohbbo: 32 Graden

Ook heb ik de pc al een keer stofvrij gemaakt.

Dit zijn mijn systeem eigenschappen: Pentium 4, CPU 3.40 GHZ, kloksnelheid 3.39 GHZ
Intern geheugen 1 gb

Please help mij jullie zijn mijn laatste hoop

Mvg Mike

Als ik dit zo lees lijkt het me toch iets met je moederbord of met je processor te zijn welke van de twee kan ik hieruit hellaas niet opmaken maar ik zou het daar in zoeken!

Als ik dit zo lees lijkt het me toch iets met je moederbord of met je processor te zijn welke van de twee kan ik hieruit hellaas niet opmaken maar ik zou het daar in zoeken!

Weet u misschien hoe ik kan uitzoeken of het 1 vd 2 is

Dat is een goede vraag die ik altijd lastig vind want je hebt meestal niet zomaar een 2de moederbord of 2de processor voor handen.
je zou kunnen kijken of er tools zijn waar je je systeem mee kan testen op eventueele fouten.
hopelijk weet 1 van de andere members iets.

succes,
bart

bios geflashed?

58 graden lijkt me redelijk. Of is dat de temperatuur op het moment dat pc is vastgelopen, jij het opnieuw opstart en direct checkt wat de temp is?

In dat geval was hij al weer aan het afkoelen!
(zo ja, brand eens dvd en bekijk temp dan)

Is die videokaart passief, dus alleen met een koelblok, of aktief gekoeld, dus tevens met een ventilator gekoeld?

Zet bijna wekelijks Zalman koelers op videokaarten met een passief koelblok, waarvan de PC waar ze inzitten vastlopen, en het beeld bevriest, of zomaar rebooten, wat ook door te warm wordende vram (videogeheugen) erop veroorzaakt kan worden, maar bij die Zalman zitten daar ook koelblokjes voor bij.

Overigens is de airflow in die kast ook van gelang.

Is die videokaart passief, dus alleen met een koelblok, of aktief gekoeld, dus tevens met een ventilator gekoeld?

Zet bijna wekelijks Zalman koelers op videokaarten met een passief koelblok, waarvan de PC waar ze inzitten vastlopen, en het beeld bevriest, of zomaar rebooten, wat ook door te warm wordende vram (videogeheugen) erop veroorzaakt kan worden, maar bij die Zalman zitten daar ook koelblokjes voor bij.

Overigens is de airflow in die kast ook van gelang.

uhmm er zit geen ingebouwde ventilator in de videokaart als u dat bedoelt.

En bij mijn vorige videokaart als de pc was vastgelopen en ik startt hem weer op kwam er van nvidia een troubleshoot vesnter bij deze kaart is dat niet terwijl deze ook van nvidia is maja dat wil natuurlijk niets zeggen

Ps dat zijn de temperaturen als ik direct pc weer heb opgestart na vastlopen

Laatst bewerkt:
Je hebt geen sensors op die vram, die kn je dus ook niet meten, en bij zwaardere belastingen heb je dat probleem, daar heeft de leeftijd van de videokaart niets mee te maken, die kan, omdat hij passief is gekoeld, gewoon de oorzaak zijn.

Probeer eens van iemand een goede videokaart ( je huidige is gewoon een budged kaartje ) te lenen, en kijk of je dat problem nog steeds hebt.

Hoi !

Ik heb dezelfde ervaring als @Lange Pier:

Meestal is een Zlman-koeler een snelle oplossing !

Verhoogt bovendien de levensduur van je kaart opmerkelijk.

Probeer es te gamen met de kast open en een tafelventilator ervoor.

Blijft ie het dan doen, weet je de oorzaak.

Greetz,

Harry.

Je verteld eerst dat het een videokaart zonder ventilator is, deze geeft echt wel een ventilator, of hij moet een heatpipe hebben.

Dat is natuurlijk lastig helpen, als je verkeerde informatie verstrekt. doe eens eerst het volgende, zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je hopelijk een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, en zet die hier eens neer.

Je verteld eerst dat het een videokaart zonder ventilator is, deze geeft echt wel een ventilator, of hij moet een heatpipe hebben.

Dat is natuurlijk lastig helpen, als je verkeerde informatie verstrekt. doe eens eerst het volgende, zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je hopelijk een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, en zet die hier eens neer.

Maar kijk hij doet neit auto opnieuw opstarten hij loopt helemaal vast de pc stopt als het ware alleen geluid blijft door op dezelfde toon gaan/

Alleen als ik hem handmatig utizet kan ik weer computeren

Beste crazy_mikew
Het is niet de bedoeling om je vraag twee keer te stellen, daarom gaat dit topic dicht.
Je bent hier begonnen met je probleem, en daar kun je ook verder gaan.

Verder gaat dit topic ook weer naar de Systeem-sectie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan