Ligt dit aan de videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SxDean

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jan 2012
Hallo mensen,

Vandaag heb ik vanwege problemen met oude Windows besloten om opnieuw Windows XP erop te gooien. Ik heb 2GB geheugen en een oude video card, namelijk de: GeForce 6200 TurboCache (TM).

De installatie van windows was bij mijn kennis gewoon gelukt, die speelt daar nog steeds op. Hij installeerde dit bij mij en de installatie ging prima. Tot we bij het einde kwamen. Hij was al opgestart, maar moet dan elke keer installeren (gewoon onderdelen) + rebooten. Dit rebooten ging al wat raar, maar we gingen door.

Uiteindelijk was alles klaar en we startten de pc op. In 't begin zie je dan het Welkom! staan en je hoort het geluidje. De drivers waren dus ook al (goed) ge�nstalleerd.

Dus wij wachten.. en daar kwam ons bureaublad.. alleen, de muis sloeg vast. We konden niks meer doen, en moesten dus rebooten. Dit hebben we 2x moeten doen. De 3e x toen we dit deden, gebeurden precies hetzelfde als ervoor met nog een toevoeging: er kwam strepen in het beeld.

Dit alles lijkt mij een probleem met de videokaart? Ik weet het niet zeker, vandaar hier mijn vraag.

Marco.

dan kan je toch je videokaart afkoppelen en dan rebooten zonder kaart?
als het probleem dan zonder videokaart is opgelost weet je het direct.
gebruik je verder een originele xp installatie cd?
want bij het gebruik van een gecrackte versie wil de pc weleens problemen geven.
en ik heb van meerdere mensen vernomen dat Windows xp SP3 ook vaak problemen geeft.

suc 6

Heb je al geprobeerd of je in de veilge modus kan doorstarten?Kan misschien nl ook een driver probleem zijn....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan