• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijn door tabel laten lopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duijzer

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2009
Beste Helpers,

Ik heb een vraag of de optie mogelijk is om lijnen door een tabel in excel te laten lopen.
Niet met de optie van vrij tekenen, maar wanneer ik op de cel zou klikken, de lijn automatisch verderspringt. Ik heb een afbeelding bijgevoegd waarbij duidelijk moet worden wat ik bedoel. (dit is met paint getekend)

Is dit een optie die excel bezit, en/of moet ik gaan werken met macro's?
(of is het helemaal geen optie)

Bij voorbaat dank,

Huibert

Bijlagen

• Probleem.jpg
    Probleem.jpg
    80,9 KB · Weergaven: 130
Duijzer,

Excel 2003

Beeld > Werkbalken > Tekenen aanvinken
Onderaan verschijnt een balk met teken mogelijkheden.

Grtz

De cellen die onder de schalen (voldoet onder de norm etc.) staan moeten een soort van knopjes worden, en wanneer ik erop klik moet er een lijn van de vorige naar dat aangeklikte knopje springen. Dit moet ook weer gelden voor de knopjes daaronder etc.

Huibert,

Ik denk dat ik de vraagstelling begrijp.
Nu zijn er van die dagen dat ik een uitdaging niet uit de weg ga en je hebt er 1.
Ik ben ermee aan de slag gegaan enkel omdat ik wilde weten wat er mogelijk is.
Als je dan toch een doel hebt is dat makkelijker programmeren.

Neemt niet weg dat het ook anders kan maar vooruit.
Het houd wel in dat je zelf verstand moet hebben van macro's en dan moet je eraan uit kunnen komen.

Bijgevoegd een progje met op het tabblad een instructie.
Open het bestand en schakel de macro's in.

Suc6 ermee.

Bijlagen

Beste superzeeuw,

Dit is echt PRECIES wat ik bedoel, super bedankt!!!

Sorry voor de late reactie.. Maar echt dit is super werk!

Heel erg bedankt!

Ik dacht dat het over de weergave van scores in verschillende jaren ging.
Voor een alternatief zie de bijlage.
Na wijziging van scores kunnen, na verwijdering van de bestaande lijnen met 1 knopdruk, met 1 knopdruk de nieuwe lijnen getrokken worden.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hier komt het uiteindelijk wel op neer ja, maar dit kan ik dus ook op de manier zoals in dat andere bestandje. (in mijn beleving).

Ik ben een soort van rapportage systeem voor de functie- en beoordelings gesprekken binnen ons bedrijf aan het maken.

Ik wil aan de hand van die lijnen idd kunnen zien wat het verloop over de jaren is, dit is nu dus opgelost. :thumb: (p.s. ik ben zelf helemaal niet handig met macro's en VB maar ik snap het nu wel :) door jullie goede voorbeeld bestandjes!)

Groetjes! nogmaals, bedankt voor jullie hulp en belangstelling.

;)

Dijzer,

Waar je nog wel op moet letten is het volgende:
Ik heb gekeken naar jouw voorbeeld bestand en daarin zijn alle kolommen en regel van hetzelfde formaat.
Kolommen allemaal even breed en regels even hoog.
Daar houd mijn progje rekening mee dat dit zo blijft.
Komt er ineens een dubbel zo hoge regel tussen dan zullen de lijnen niet perfect getekend kunnen worden, dit geld ook voor de kolommen.

Grtz

De verschillen tussen de 2 oplossingen zijn iets groter dan je denkt.
In mijn suggestie hoef je alleen maar de jaren en de scores in te vullen; 1 druk op de knop en je hebt nieuwe lijnen. Je hoeft dus zelf niet te tekenen. De scores bepalen waar de lijnen getrokken moeten worden.

Je hoeft je niet te bekommeren over de kleur van de lijn, want die komt overeen met de kleur van het jaar waarvan je de lijn getrokken wil zien.
Wil je een ander kleur, dan maak je de kleur van de cel van een bepaald jaar anders, de lijn wordt daarop automatisch aangepast.

Het bestand werkt als een soort 'eeuwigdurende kalender': volgend jaar maak je de meest linker kolom leeg en schuif je de overige scores 1 kolom naar links, voeg de gegevens van het laatste jaar in de meeste rechter kolom en je kunt opnieuw laten tekenen (wisknop/tekenknop)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan