• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijn en kolom grafiek combineren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank82

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2004
Goedemorgen,

Ik wil een grafiek maken in Excel waarin ik een lijn en een kolom grafiek combineer.
In het voorbeeld heb ik voor de waarde van rij 2 al in de lijn verwerkt. Nu wil ik de waarde van rij 3 in dezelfde grafief middels kolommen toevoegen.
En de waarde uit rij 1 wil ik in als waarde op de x-as hebben weergegeven.

Kan iemand mij vertellen hoe ik een kolom en een lijngrafiek kan combineren?

Alvast bedankt

Groeten,

Frank

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Is dit wat je bedoeld? Zie bijlage.

Zo ja, selecteer de lijn waarvan je een kolom wilt maken. Rechtermuisknop --> charttype --> dan kun je hem wijzigen.

Groeten,

René

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dit is idd wat ik bedoel zo. Dank je wel.

Nu wil ik alleen nog aan de rechterkant de y as-opmaak anders hebben dan links.
Nu is de y as links en rechts nog hetzelfde ondanks dat ik wel een secundaire y as heb aangemaakt.

rechts wil ik namelijk een verdeling in procenten tussen -0,2 % en + 1,2% en dan kan ik hopelijk de lijngrafiek aan de waarden van rij 3 koppelen en die punten liggen dan als het goed is gelijk aan de kolom grafiek.
Dus mijn vraag is nu: hoe krijg ik de secundaire y-as aangepast ten opzichte van de primaire y-as?
Waarschijnlijk voor de kenner erg easy maar voor een leek erg frustrerend als het maar niet lukt.

Alvast bedankt.

Groeten,

Frank

ps voor de duidelijkheid het nieuwe bestand toegevoegd.

Bijlagen

Dit is idd wat ik bedoel, ik wist niet dat hier gewoon een ander type grafiek voor was.

Bedankt hiervoor.
Nu zie ik alleen dat de rechter y-as de x-as snijdt bij de waarde 20% en dit moet 0% zijn.
Nu lijkt mij het logisch dat dit via rechtermuisknop gaat en dan as-opmaken en dan bij categorie x-as snijdt bij "0". Echter dit werkt niet. Rara hoe kan dit?

Volgens mij kan dit niet veranderd worden met het ingebouwde grafiektype. Het kan denk ik wel (heb het althans ooit al gedaan) als je de lijn expliciet op een rechter verticale as zet. Een zgn. combinatiegrafiek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan