• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijn-kolom 2 lijnen toevoegen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tylno
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tylno

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2008
Hallo,

Ik wil in een lijn-kolom 2 lijnen toevoegen, het is mij wel gelukt om 1 lijn toe te voegen..
Weet iemand hoe ik een 2e lijn kan toevoegen?

Groeten,

Tylno

Kun je je vraag verder toelichten c.q. een voorbeeldbestandje plaatsen? Bedoel je een grafiek of zo?

Voorbeeldbestand

Hierbij het voorbeeldbestand, ik heb nu 1 lijn toegevoegd.
Maar het lukt mij niet om een 2e toe te voegen.
Ik hoop dat je mij kunt helpen :D

Groet,

Tylno

Bijlagen

Beste Tylno,

Ik zie niet echt een probleem..Hierbij je grafiek met een 2de extra lijn..

Het enige wat je hoeft te doen is bij data source add serie te doen => gevraagde/benodigde informatie selecteren => meestal krijg je dan nog een extra staaf => rechtermuis knop; grafiek type en kies je gewenste lijn. Klaar is kees. Als de waarde erg afwijkt van de andere kies je optie 2 assige grafiek.

Hoop dat het je geholpen heeft..

Bijlagen

Waar kan ik bij grafiektype mijn gewenste lijn selecteren?

Als ik bij mijn brongegevens een aantal reeksen toevoeg, zodat ik 2 lijnen krijg. En de juiste waardes heb ingevoerd. Wil ik de overige staven verwijderen maar dan verwijderd ie ook automatisch mijn "2e lijn"..

Laatst bewerkt:
Je wilt toch 1 staaf en 2 lijnen of niet? Je hebt nu 1 staaf en 1 lijn, vervolgens voeg je nog een reeks/serie toe, welke dan een staaf zal zijn. Dan hoef je toch niks te verwijderen? Alleen de laatste staaf veranderen in een lijn. Ik neem dat je wel weet hoe dit moet aangezien je zelf al een staaf en lijn in de grafiek gemaakt hebt?

Ja klopt, ik wil inderdaad 1 staaf en 2 lijnen. Maar het lukt me niet om 1 toe te voegen, die dan automatisch een staaf wordt te veranderen in een lijn..:rolleyes:

Ok stap voor stap. Het is al wel gelukt om de 3de reeks/serie aan te maken toe te voegen? En de grafiek bestaat nu uit 2 staven en 1 lijn?

Ja ik heb zonet de 3de reeks/serie toegevoegd, nu bestaat de grafiek inderdaad uit 2 staven en 1 lijn. Maar nu wil ik de laatste reeks/serie dus omzetten in een lijn. En aangezien dat bij de vorige automatisch ging, weet ik niet hoe dat moet.. ;)

Ga op de staaf staan welke als laatste is toegevoegd en welke je als lijn wil zien => rechtermuisknop => kies grafiektype => kies dat lijn en je subtype van de lijn => klik op ok => en als het goed is klaar is kees..

Ok, als ik op grafiektype klik welke grafiek moet ik dan selecteren? ik zie er geen lijn tussen staan..

Ok, als ik op grafiektype klik welke grafiek moet ik dan selecteren? ik zie er geen lijn tussen staan..

Doe dit eens ;)

Ga op de staaf staan welke als laatste is toegevoegd en welke je als lijn wil zien => rechtermuisknop => kies grafiektype => kies dat lijn en je subtype van de lijn => klik op ok => en als het goed is klaar is kees..

Ja, haha ik heb hem ik heb even naar de andere lijn gekeken en inderdaad de "lijngrafiek" geselecteerd!

Nu heb ik 2 lijnen en 1 staaf, hartstikke bedankt!

Groeten,

Tylno

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan